הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"עונת השיא": דירות במנהטן הגיעו הקיץ למחירים הגבוהים בהיסטוריה
גורמים רבים אחראיים לעלייה שנראה כי מעידה שכל מי שביקש להספיד את ניו יורק עשה זאת מוקדם מדי - החדשות הטובות לאלו שאינם בעלי נכסים? המחירים ירדו בסתיו (כנראה)
דמי השכירות של דירות ברובע מנהטן זינקו שוב בחודש יולי לאור שילוב של היצע נמוך, שיעורי ריבית גבוהים, וגידול בביקוש. כולם סימנים המעידים שהפעילות בשוק תישאר חזקה עד סוף הקיץ. בלומברג דיווח, תוך ציטוט נתונים חדשים של משרד השמאות 'Miller Samuel Inc', והברוקר דאגלס אלימן, כי דמי השכירות החציוניים במסגרת חוזי שכירות חדשים בחודש שעבר עמדו על כ-4,150 דולר, עלייה של 2.5% מיוני ו-29% מהשנה הקודמת.
 
 
הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 
דמי השכירות החציוניים ניפצו שיאים בששת החודשים האחרונים, גם כאשר מלאי הרישומים גדל ב-3.7% בחודש יוני. במקביל, שיעור הדירות הפנויות בתחום הנדל"ן עלו מעל ל-2% לראשונה מזה שבעה חודשים ל-2.08%. כמו כן, כ-20% מכל חוזי השכירות החדשים שנחתמו במנהטן כללו ''מלחמות הצעות מחיר'', כאשר חלק מהשוכרים נועלים חוזים הגבוהים בכ-13% מהמחיר המבוקש ביולי לאחר הבידינג.
 
"עלויות הדירות בניו יורק החלו לעלות לפני יותר משנה כשהעיר, ומנהטן, בפרט, התאוששה מהמגיפה. המחירים של יולי הונעו עקב נסיגה בקניית דירות ודפוסי שכירות טיפוסיים שתמיד הופכים את הקיץ ליקר עבור שוכרי מנהטן", כך דיווח בלומברג.
 
ג'ונתן מילר מ'Miller Samuel Inc', טען כי שיעורי המשכנתא דוחפים יותר אנשים לשווקי השכירות וכי הוא צופה שמחירי השכירות יגיעו לשיא נוסף החודש לפני שיגיעו לפסגה בסתיו, כאשר רמות הביקוש עונתיות יחלו לרדת.
 
למרות שגם האינפלציה הממוצעת, וגם מדד המחירים לצרכן היו נמוכים מהצפוי ביולי, עלויות השיכון המשיכו לעלות (+0.5% מחודש).
 
ויש כמה חדשות טובות: מדד המחירים לצרכן צריך להגיע לשיא מתישהו בספטמבר או אוקטובר מה שאומר ששוק השכירות במנהטן צפוי לקיץ רותח במיוחד - ולרגיעה אפשרית לקראת הסתיו.
0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE