הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הפשיטה על ביתו של טראמפ: ה-FBI חיפש מסמכים הקשורים לנשק גרעיני
על פי מקורות אנונימיים, המהלך של הסוכנות הפדרלית מראה עד כמה פקידי ממשל דאגו מכך שהנשיא לשעבר מחזיק במידע כה מסווג, בו הוא יכול להשתמש באופן לא הולם

סוכני ה-FBI שפשטו לאחוזה של דונלד טראמפ במאר-א-לאגו, חיפשו מסמכים מסווגים הנוגעים לנשק גרעיני – שהנשיא לשעבר חשוד כי לקח אותם עמו ברגע שסיים את תפקידו בבית הלבן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstsock)

 

דיווחים שפורסמו ב'וושינגטון פוסט' ביום חמישי שופכים אור על הסיבה לכך שרשויות אכיפת החוק הפדרליות נקטו בצעד יוצא דופן של פשיטה על מעונו של נשיא לשעבר, מהלך שגרר סערה פוליטית שטרם נרגעה.

הדיווח של הפוסט, יש לציין, הסתמך על מקור ללא שם, והוא מצביע על הדאגות שהיו לפקידי הממשל לגבי המסמכים שעלולים להיות מאוחסנים בביתו של טראמפ.

המקורות אמרו כי החיפוש מדגיש את הדחיפות שחשו פקידי הממשל בתפיסת המסמכים הרגישים הללו ולמנוע מהם ליפול לידיים לא נכונות. שני בכירי ממשל אחרים אמרו לאתר 'ניוזוויק' כי הסוכנים חיפשו "מידע מסווג על הגנה לאומית", והוסיפו כי הפשיטה נקבעה בזמן שטראמפ מחוץ לעיר כדי למזער את הסערה הפוליטית הצפויה.

כזכור הנשיא לשעבר פרסם הצהרה מיד לאחר הפשיטה, אמר כי המהלך מגיע מתוך מניעים פוליטיים וכתב: "זו התנהגות בלתי הולמת של התביעה, ניצול הנשק של מערכת המשפט ומתקפה של דמוקרטים מהשמאל הרדיקלי שנואשות לא רוצים שאתמודד לנשיאות 2024".

גורמים פוליטיים ותשקורתיים שמרניים התייצבו לצד טראמפ וכינו את הפשיטה 'פוליטית' ואמרו שזהו מהלך שמתאים ל"רפובליקת בננות" או "מדינת עולם שלישי". מנהיג המיעוט בבית הנבחרים, קווין מקארתי, הבטיח שימוע נגד התובע הכללי של ארה"ב, מריק גרלנד, שאישר את הפשיטה, אם הרפובליקנים יחזרו ללשכה בסתיו הקרוב.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE