הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו מקסיקו: הרוצח הסדרתי שמאיים על הקהילה המוסלמית – מהגר אפגני
המשטרה עצרה את מוחמד סייד בן ה-51, שהיגר לארצות מאפגניסטן לפני כחמש שנים. הוא מואשם ברצח שני גברים מוסלמים, וחשוד ברצח שניים נוספים – כולם בשנה האחרונה

משטרת ניו מקסיקו עצרה פליט אפגני החשוד בהיותו הרוצח הסדרתי אשר הרג ארבעה מוסלמים בעיר אלבקרקי בשנה האחרונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

מוחמד סייד בן ה-51, תושב אלבקרקי שהיגר לארצות הברית לפני כחמש שנים, הואשם כי ירה למוות בשני גברים מוסלמים, באפטאב חוסיין בן ה-41 ומוחמד אפזאל חוסיין בן ה-27. כמו כן, הוא חשוד בשני מקרי רצח נוספים, כולם אירעו בין חודש נובמבר אשתקד ועד החודש הנוכחי.

לאחר מידע שהגיע לידי המשטרה, סייד נעצר ביום שלישי האחרון בעודו נוסע באזור סנטה רוזה, כ-160 קילומטרים מזרחית לאלבקרקי.

רשויות אכיפת החוק מצאו בביתו כלי נשק, כמו גם מידע המצביע על כך שייתכן וסייד הכיר את הקורבנות "במידה מסוימת", ושייתכן שסכסוך אישי הוביל לרצח.

אחד מכלי הנשק שהתגלה נקשר לתרמילי הכדורים שאותרו בזירות של שניים מאירועי הרצח, בעוד שכיסוי לאקדח שנמצא במכונית שלו כאשר נעצר נקשר לאחת הזירות.

ביום למחרת המעצר סייד הובא לראשונה בפני שופט – והכחיש כל מעורבות למקרי הרצח הללו. החשוד אמר למשטרה בעת המעצר כי "הוא נסע לטקסס כדי למצוא מקום חדש למשפחתו לחיות, בגלל שהמצב באלבקרקי הוא גרוע", זאת בהתייחסות שלו להרג של גברים מוסלמים.

סגן מפקד חטיבת החקירות הפליליות של המשטרה המקומית, קייל הארטסוק, אמר ביום שלישי כי קיימות ראיות "חזקות מספיק כדי" שהרשויות ימשיכו לראות בסייד "האדם הסביר ביותר כחשוד" ברציחות הללו.

 

 

שניים ממקרי הרצח שסייד מאושם בהם – של אפטאב ושל חוסיין – התרחשו בהפרש של ימים בודדים, והמשטרה חיברה בין שני האירועים בזכות תרמילים תואמים שנמצאו בשתי הזירות. "מהר התחלנו לבחון מקרים אחרים שיכולים להיות דומים, ולזהות שאולי יש איום ציבורי פעיל", אמר הארטסוק.

החקירה הובילה לתיק לא פתור מה-7 בנובמבר אשתקד של מוחמד אחמדי, גבר אפגני שנמצא עם פצעי ירי במגרש החניה מאחורי העסק שניהל עם אחיו. כל שלושת ההרוגים עד כה היו גברים מוסלממים ש"ארבו להם ללא אזהרה, ירו לעבר והרגו אותם".

בזמן שהמשטרה ניסתה לחבר בין האירועים, גבר מוסלמי רביעי, נאים חוסיים, נורה ונהרג ב-5 באוגוסט.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE