הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הפורום הכלכלי העולמי רוצה להשתמש בבינה מלאכותית כדי לצנזר אוטומטית דיבור באינטרנט
עוד ניסיון דיסטופי מצד הארגון הגלובליסטי לשלוט בהתנהגויות בני אדם ברשת ובחיים האמיתיים, עתה על יסוד שימוש בבינה מלאכותית כדי לצנזר שיח אינטרנטי
הפורום הכלכלי העולמי (ה-WEF) מציע דרך חדשה לצנזר תוכן מקוון במסגרתו קבוצה קטנה של מומחים יאמנו בינה מלאכותית לזהות "מידע שגוי" ותוכן פוגעני.
 
ה-WEF פרסם ביום רביעי מאמר המתאר תוכנית להתגבר על מקרים תכופים של "התעללות בילדים, קיצוניות, דיסאינפורמציה, דברי שטנה, והונאה" באינטרנט, שלפי הארגון לא ניתן לטפל בהם על ידי "צוותי אמון ובטיחות" אנושי, כך לפי ענבל גולדברגר, שחיברה את המאמר.
 
במקום זאת, ה-WEF מציע שיטה בה בינה מלאכותית תנחה תוכן מקוון, ובה המומחים יספקו ערכות הדרכה לבינה זו כדי שהיא תוכל ללמוד לזהות ולסמן או להגביל תוכן שמנהלים אנושיים יראו כמסוכנים.
 
 
הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 
המערכת תפעל באמצעות "מודיעין מאוצר, מרובה שפות, הנמצא מחוץ לפלטפורמה", כדי ליצור "ערכות למידה" עבור מכונת הבינה המלאכותית.
 
"שילוב הזיהוי האוטומטי החכם הזה עם מומחיות אנושית כדי לסקור מקרי קצה ולזהות תוצאות חיוביות ושליליות ואז להזין את הממצאים האלה בחזרה למערכות, יאפשרו לנו ליצור AI עם אינטליגנציה אנושית", הצהירה גולדברגר.
 
במילים אחרות, צוותי אמון ובטיחות יכולים לעזור ל-AI במקרים חריגים, ולאפשר לו לזהות ניואנסים שמערכת אוטומטית גרידא עלולה להחמיץ או לפרש לא נכון, לפי גולדברגר.
 
"מנחה אנושי המומחה לעליונות לבנה אירופית לא בהכרח יוכל לזהות תוכן מזיק בהודו או נרטיבים של מידע מוטעה בקניה", הסבירה.
 
ככל שעובר הזמן, וה-AI מתאמן עם יותר מערכי למידה, הוא מתחיל לזהות את סוגי ניהול התוכן שימצאו פוגעניים, ומגיע ל"זיהוי כמעט מושלם" בקנה מידה עצום, לפי המאמר.
 
גולדברגר גם טענה שהמערכת תגן מפני "שחקנים המשתמשים לרעה בפלטפורמות בדרכים ייחודיות".
 
מסמך ה-WEF לא ציין כיצד יוחלט מי יהיו חברי צוות ההדרכה של הבינה מלאכותית, כיצד יחרצו דין וחשבון, או אם מדינות יוכלו להפעיל בקרה על הבינה המלאכותית.
 
למנהלים עסקיים מובחרים המשתתפים במפגשי ה-WEF יש רקורד של הצעות המרחיבות את השליטה הארגונית על חייהם של אנשים.  לדוגמה, בפסגה השנתית האחרונה של WEF, במרץ, התגאה ראש חברת הטכנולוגיה הרב-לאומית הסינית Alibaba Group במערכת לניטור טביעות פחמן שנגזרת מאכילה, נסיעות והתנהגויות דומות של בני אדם.
 
"העתיד נבנה על ידינו, על ידי קהילה חזקה כמוך כאן בחדר הזה", אמר מייסד ויו"ר ה-WEF, קלאוס שוואב, לקהל של יותר מ-2,500 אנשי אליטות עסקיות ופוליטיות גלובליות באותה הזדמנות.
7% לא
93% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE