הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
במהלך הלילה: שיפור משמעותי במצבו של הסופר סלמאן רושדי
סוכנו של הסופר אישר כי רושדי נושם בכוחות עצמו וכבר לא זקוק למכונת הנשמה, אך בבית החולים הבהירו שהוא עדיין מאושפז במצב קשה; במקביל, החשוד הכחיש את העבירות המיוחסות לו, אך יישאר במעצר עד תום ההליכים

סלמאן רושדי, מחבר הספר 'פסוקי השטן' אשר נדקר שלשום (שישי) במהלך הרצאה במערב מדינת ניו יורק, כבר אינו זקוק למכונת הנשמה ואף חזר לדבר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סלמאן רושדי (צילום: AP)

 

באופן רשמי, רושדי בן ה-75 עדיין מאושפז במצב קשה בבית החולים, אך סוכנו של הסופר - אנדרו וויילי - אישר את הדיווחים לפיהם רושדי נושם בכוחות עצמו.

כפי שדיווחנו אמש, החשוד בתקיפתו של הסופר - תקרית שאירעה רגע לפני הרצאה של רושדי במכון Chautauqua - זוהה כהאדי מאטאר בן ה-24 מניו ג'רזי, והוא מואשם בשורה של עבירות חמורות, לרבות ניסיון רצח מדרגה שנייה ותקיפה מדרגה שנייה.

מאטאר הכחיש את האישומים כאשר הובא בפני שופט, אך בית המשפט נענה לבקשת התביעה והורה על כך שהחשוד יישאר במעצר עד תום ההליכים נגדו.

 

רגעים לאחר התקרית האלימה בניו יורק (צילום: AP)

 

במהלך יום שבת נודה שמאטאר נולד בארצות הברית להורים מלבנון, שהיגרו מהכפר יארון שבדרום המדינה (באזור בינת ג'בייל).

כאמור, רושדי הינו מחבר הספר 'פסוקי השטן', אשר בעקבותיו זכה בעבר למאות אלפי איומי מוות בחייו, כמו גם להכרזתו כ'בן מוות' על ידי ממשלת איראן. יליד הודו זכה בשנת 2007 בתואר אצולה מבריטניה, צעד שהתקבל למורת רוחם של מוסלמים רבים הזוכרים את "פסוקי השטן" לרעה.

האירוע בו נדקר היה כנס מיוחד בו דנו במעמדה של ארה"ב כמקלט לסופרים נרדפים ומצונזרים מכל רחבי העולם. בעבר ממשלת איראן הציעה פרס כספי של 3.5 מיליון דולרים על ראשו של רושדי שנאלץ אף להסתתר במחתרת ולהנמיך פרופיל במשך שנים רבות בעקבות האיומים.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE