הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דעה: ה-FBI - הסוף?
סוכנויות הביון הן תופעה חדשה בהיסטוריה האמריקאית, למעשה, רוב שנותיה ארה"ב התקיימה בלעדיהן, אז איך הפכו לפרה כל כך קדושה שאין לשחוט?. אולי מכיוון שעם השנים (והתקציבים, והמלחמות) הן עצמן הפכו ''לשוחט'' כל הפרות הקדושות

כגידול פרא אימפריאלי שקם ערב מלחמת העולם הראשונה ה-FBI, ולאחר מלחמת העולם השנייה ה-CIA, צמחו במציאות שבה אמריקה הפכה מאומה אנגלית - לאומה רב-תרבותית, מאימפריה - להגמוניה.

כמות הפשעים כנגד חוקי המדינות והחוקים הפדרליים שסוכנויות אלה ביצעו במהלך השנים מדהימה בהיקפה ובעומקה כל אדם בעל נפש אמריקאית-פטריוטית.

היא גם מוסתרת היטב מעיני פטריוטים או אוהבי אמריקה כמונו משום שצמד הסוכנויות, לצד אחיהם הצעיר והמדליק הנוטה לככב במשחקי מחשב, (ה-NSA) דאגו לקנות ולשחד במאים, תסריטאים, מפיקים, שחקנים, ועיתונאים במהלך השנים כדי לייצר לעצמם דימוי מסוים שיהפוך אותם מגולם דמוקרטי-בירוקרטי עצום (רוזוולט השני), שקם על יוצרו (העם), למושא הערצה וחיקוי.

כמו שאמרו שון האניטי וסטיב באנון אמש - "גדלנו על הערצתם", אך גם הם, אחד שמרן מתון והשני שמרן פופוליסטי - מודים בפה מלא - "לא עוד".

היום פחות מ-40% מהרפובליקנים, ובסך הכל קצת פחות מ-50% מהאמריקאים סומכים על ה-FBI על פי סקרים עדכניים - יש סיבה לכך.

ולא, זו לא ההיסטוריה של חילופי משטר ומהפכות פוסט-קולוניאליות... זו הבחישה באמריקה עצמה..

בימי המלחמה הקרה הם היו החבר'ה הטובים שכל ילד מערבית לרוסיה וצפונית למקסיקו למד להעריץ – האמת, כרגיל, היתה הרבה פחות זוהרת.

וככל שהאמת על כך שהם ריגלו ואספו מודיעין נגד אמריקאים, סייעו להתנקש במנהיגים פוליטיים באמריקה ובכל יבשת (מלבד אנטרטיקה), ביצעו ניסויים כימיים ופסיכולוגיים באזרחים אמריקאיים (MK Ultra), עינו בני אדם, שתלו מבצעי דגל-כוזב, עוררו תנועות מרי-תרבותיות (ההיפים), קנו כלי תקשורת ועיתונאים (Mockingbird), ביצעו מהפכות משטר בלמעלה מ-35 מדינות שעלו בחיי מאות אלפי בני אדם - הוסתרה, ככה סוכנויות אחרות שקמו תחתם או במקביל אליהם תפחו.

והעם באמריקה, או לפחות רובו, המשיך לדמיין שהממשל הפדרלי דואג לו. 

ה-CBP

ה-DHS

ה-ATF

ה-CGI

ה-CSS

ה-MIC

ה-NRO

ה-OICI

ה-ONSI

ועוד ועוד ועוד

וכן, יש לומר גם, שהם לא פעם הצילו חיי אדם, ופיתחו טכנולוגיות מרתקות בעיקר בזכות הצי, חיל האוויר האמריקאי וDARPA שעבדו מולם בשיתוף פעולה להטמעה ופיתוח טכנולוגיות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לא שינה שבראשם עמדו כידוע מספר משוגעים אמיתיים - כג'ון פוסטר דאלאס, או סוטים ומציצנים כג'יי אדגר הובר - בשלב מסוים, זה גם לא שינה מה חשבת עליהם, נדמה היה שהם כאן להישאר.

 

כמו הבנק הפדרלי המרכזי שהוקם גם הוא לא מזמן (1913), היה זה עוד גולם פדרלי שקם לא רק על יוצרו (הקונגרס) הרשות המחוקקת, ועל הרשות המבצעת, והשופטת, שאוגר מודיעין על כל אחד משופטי העליון, והנשיאים באמריקה, אלא בעיקר לפחות מאז רצח קנדי, היה זה בעצם כלי פוליטי שבמידה וירצה יוכל בן רגע לחסל יריבים כלא היו.

וזו האמת, ומאז 1960, זו תמיד היתה האמת. 

במובנים היסטוריים - מדובר באוליגרכיה החדשה שהחליפה את האולגירכיה האמריקאית הקלאסית ששלטה עד 1946.

באמריקה, השליטים באופן מסורתי היו המשפטנים החשובים שקבעו את הנורמות והחוקים ובעלי העסקים החשובים שקבעו את ערך הכסף הקניין, ולא אחת גם את הנורמות והחוקים....

משנות ה-20 הצטרפו אליהם אנשי קולנוע ומוסיקה.

אכן, הכוח היה שייך לאוליגרכיית ההון, המשפט, והתרבות ששלטה לאורך המאה ה-19 והחצי הראשון של המאה ה-20.

רק לאחר מכן הצטרפה האוליגרכיה הביטחונית-תעשייתית, ממנה הזהיר כידוע הנשיא אייזנהאור - וסוכנויות הביון?

הם רק היו הדובדבן שעל קצפת האוליגרכיה הביטחונית-תעשייתית.

במילים אחרות: מבין כל קבוצות הכוח, הם קבוצת הכוח החזקה שבתוך קבוצת הכוח החזקה.

זו האוליגרכיה שקודקודיה יושבים לא רק במפעלי בואינג או ריית'ון, אלא בעיקר במטה ה-FBI, ה-NSA וה-CIA.

אותה אוליגרכיה שצ'אק שומר הזהיר כי תוכל לחסל את טראמפ ביום שתרצה.

אוליגרכיה שתפרה את קונספירציית רוסיה-גייט, את תיק סטיל, את קונספירציית פלין, את מעצר סטון ומנפורט, ועכשיו את הפשיטה על מאר-א-לאגו.

אך נותרת השאלה - איך היא הצליחה להכניס מקלות סגלגלים של אדם מבריק וחזק כמו טראמפ?.

ובכן, טראמפ לא הבין שכוח יותר חשוב להם מכסף.

הוא היה במובנים רבים אמריקאי מדי, מולם.

הוא נכנס לבית לבן בו התנהלו כבר חקירות מומצאות כנגדו תוצר של קהילת המודיעין הנחושה לחסלו והוא עדיין האמין שטוקוויל צדק - שאמריקה בליבתה היא "אומה של סוחרים וכמרים".

כאיש עסקים מבריק הוא סבר שהושבת האוליגרכים של הגווארדיה הותיקה - אנשי הצבא, הפארמה, ההיי טק, והנפט, במשרד החדש שלו בבית הלבן, ויבטיח להם Win-Win קלאסי בסגנון העידן-המוזהב, במסגרתו גם הם ירוויחו יותר כסף וגם העם האמריקאי ירוויח יותר כסף, כולם ירוויחו משגשוג משותף.

הבעיה היא שטראמפ לא הבין שימי טדי רוזוולט העליזים (והלא קלים) חלפו לבלי שוב.

שעולמו של רפובליקן-ניו-יורקי אינו העולם האמריקאי עוד.

שמי ששולט אינם עוד הברונים השודדים הרוצים עושר ושגשוג ומוכנים לזרוק קצת פירורים, אלא אנשים אחרים בהרבה, שהכסף לא מעניין אותם כמו הכוח.

שהעידן המוזהב והתמים של סוף המאה ה-19 וראשית המאה ה-20 שעל ברכיו הוריו של טראמפ חינכו אותו עצמו - מת עם הנשיא וודרו ווילסון, ושהאנשים ששולטים, הם אפילו לא אנשי עמק הסיליקון האולטרה-ליברלים או אילי הנפט של טקסס שאת שניהם אפשר לשחד בעוצמה אמריקאית ודולר חזק.

אפילו לא העיתונאים והמדיה (שגם הם הרי בידי ה-FBI וה-CIA), אלא שהאנשים ששולטים באמריקאים, ובאמריקה, הם פקידי ביטחון.

פקידים שאף נשיא לא חיזק כמו אובמה שהפך מאז 2009 אותם לבעלי הברית האסטרטגיים של המפלגה הדמוקרטית שהיה לה תפקיד חשוב מאוד בהעצמת סוכנויות הביון הללו בשנות רוזוולט וג'ונסון.

כיום בעצם, העם התפצל לשתיים...

הפדרליסטים ששולטים בסוכנויות הביון, והרפובליקנים שהם עדיין רוב בצבא ובמשטרה.

אבל ברחוב, ברור לכולם מי הרוב הנשלט, ומי המיעוט השולט - טראמפ חשב שמנה הגונה של כסף ופטריוטיות תוכל לעזור לאחד את העם ואת זרועות הביטחון תחת מנטרה של אמריקה עשירה וחזקה - ואז באו הסינים והראו שגם זה לא אפשרי, הדמוקרטים רק תפסו עליהם טרמפ.

אבל לקראת סיום חשוב לומר כי אחד הדברים הנוראיים באמת שעשו המרגלים בשירות המפלגה הדמוקרטית הוא לחסל את תרבות הממשל האזרחית המעולה שהיתה באמריקה גם בימי הדיקטטורה של רוזוולט השני.

תרבות שבה, לא משנה כמה קשות החשדות, כל חיפוש בבית של נשיא לשעבר ייעשה בצורה מכובדת וראויה - אם בכלל.

אצלנו פעם מפא"י היו המושחתים (בלי קלאס), ואז בא יועמ"ש צעיר אהרן ברק, הוריד אותם, והכניס אוליגרכיה חדשה, תחתיו, מערכת המשפט שהפכה למושחתת (גם בלי קלאס).

פה בארץ זה תמיד היה ככה, השליט הוא המושחת - חם ודביק.

הבירוקרט הוא האלוהים, והחוק והמשפט הם הפטיש שהוא מחליט איך לדפוק בו.

אין ריבוד - 5-6 מפלגות קואליציה, כמה ג'ובים וכיסאות, קרטלים וזכיינים, ומי שירים את הראש יותר מדי – גומר כמו מייסד פיקנטי דבוש, או כמו רפי רותם.

באמריקה זה לא עובד ככה.

באמריקה פעם היו במסדרונות הממשל אנשים קשוחים וקשים, רעים ואכזריים, אבל עדיין היו שם ליידיז וג'נטלמן.

ומה שעשו לטראמפ עכשיו, בטח לאחר העובדה שכבר היו בביתו לפני חודשיים, והוא שיתף פעולה עימם, והם עוד הבטיחו לו להודיע אם יצטרכו משהו, הוא אינו ג'נטלמני.

לנסות לדפוק את הנשיא על סעיף קטן שכל פקיד זוטר באמריקה עבר עליו פעמיים זה לא ג'נטלמני.

ולעשות את זה אחרי שעזרתם לכסות על הלפטופ של ביידן, ועזרתם לדעתי לפחות לגנוב בחירות ביחד עם עמק הסיליקון שמצנזר אמת זו – זה לא ג'נטלמני בכלל.

ולעשות את זה אחרי שיצרתם עלילות דם על נשיא ארה"ב ומקורביו במשך 6 שנים – זה בכלל אנטי-אמריקאי ולא הולם.

ולכן כחלק מהקריאה הכוללת לצמצם את הממשל הפדרלי - יש לבחון מחדש את מעמדם של סוכנויות הביון הכל-יכולות באמריקה שלא תואמות בגודל או בצורה את רוח 1776.

כי מי שלא ג'נטלמן לא צריך לשלוט באמריקה. אולי בגרמניה, או באוסטריה, או אפילו באירלנד, אומות שאימצו את המורשת האנגלית-איטלקית, באיחור או באונס. אבל באמריקה? שם עדיין לממשל יש אורחות מהוגנות, קלאסה אנגלו-רומית מסוימת - תקראו לזה מסורת. וזו לא מסורת של בירוקרטים - אלא של ג'נטלמנים.

זה לא שכל אנשי ה-FBI או ה-CIA רשעים או רעים, ייתכן ורובם טובים, אך במבנה של חוקה הבנויה על יסודות ליברלים בה האזרחות מבוססת על זכויות וחירויות שוות, ושאליה מצרפים יסודות רפובליקנים של ממשל ציבורי, אין מקום ל-30 סוכנויות ביון שמבקשות לשלוט על שלושת זרועות הממשל ולקבוע סדר יום תקשורתי ופוליטי. אין מקום למסדר הפרטוריאני הזה.

אז כן, צריך לייצר עכשיו תנועה אבולושוניסטית, אמריקה התקיימה 160 שנה בלי CIA,

140 שנה בלי FBI

ועוד 140 שנה בלי בנק פדרלי מרכזי.

והיא התנהלה יפה מאוד.

היא יכולה להמשיך בלעדיהם – וכן תודה לאל שיש כבר כמה חברי קונגרס שמודים בזה - לא רק היסטוריונים.

19% לא
81% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE