הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הפשיטה על ביתו של טראמפ: האם ג'ארד קושנר הוא המקור הסודי של ה-FBI?
אחייניתו של הנשיא לשעבר העלתה השערה כי חתנו של טראמפ סיפר לסוכנות הפדרלית על המסמכים המסווגים שהוחזקו בביתו בפלורידה. "הסגיר את דונלד כדי לצאת מצרות"

מרי טראמפ, פסיכולוגית ואחיינית של דונלד טראמפ, משערת כי חתנו ג'ארד קושנר הוא המקור החסוי שיספר ל-FBI על המסמכים המסווגים בבית במאר-א-לאגו, והיכן הם נמצאים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

יומיים לאחר הפשיטה על ביתו של טראמפ בפלורידה, שאושרה על ידי התובע הכללי מריק גרלנד, דווח כי מקור סודי מסר לרשויות הפדרליות את המידע לגבי המסמכים שנתפסו.

בראיון שנערך ביום שישי עם מרי טראמפ, היא נשאלה מי יכול להיות האדם שהלשין על הנשיא לשעבר. "קשה לבחור", היא ענתה, ואז הצביעה על קושנר – בעלה של בתו הבכורה של טראמפ, איוונקה. כזכור, קושנר ואיוונקה שימשו כיועצים בכירים בבית הלבן בממשל הקודם.

מרי הצביעה על ההשקעה בסך מיליארדי דולרים שקושנר השיג מקרן ההשקעות הציבורית של ערב הסעודית, כשישה חודשים לאחר סיום כהונתו של טראמפ, ואמרה:

"אני חושבת שאנחנו צריכים לבחון היטב למה ג'ארד קיבל 2 מיליארד דולר. אנחנו צריכים לבדוק היטב למה הוא שקטן כל כך בחודשים האחרונים. ואנחנו צריכים לחשוב מי יכול להיות מעורב במשהו וזקוק לצעד גדול כמו להסגיר את דונלד, כדי לצאת מצרות או לפחות כדי להפחית את הצרות שבהן הוא נמצא", אמרה מרי.

היא המשיכה: "זה נשמע כמו מישהו בעמדה של ג'ארד. אני לא אומרת שזה הוא, אבל זה יכול להיות".

 

(צילום: Getty Images)

 

יש לציין כי גם עורך דינו לשעבר של הנשיא ה-45, מייקל כהן, אמר כי המלשין יכול להיות אחד מילדיו של טראמפ או חתנו. "זה בהחלט אדם במעגל הפנימי של טראמפ", אמר כהן ביום חמישי. "אני לא אתפלא לגלות שזה ג'ארד או אחד מילדיו".

גורמים אחרים העלו השערות כי ראש הסגל לשעבר של טראמפ, מארק מדוז, הוא זה שסיפר את המידע לסוכנות החקירות הפדרלית.

כזכור, בחודש פברואר פורסמו דיווחים כי טראמפ לקח באופן לא חוקי מסמכים מסווגים לבית הנופש שלו בפלורידה עם תום כהונתו, כאשר מנהל הארכיונים והרשומות הלאומי, NARA, אישר כי הוא מחפש אחר 15 קופסאות של מסמכים. הנשיא לשעבר לא הכחיש בזמנו את הדיווח, ואמר שהדיווחים לא מדויקים שכן הצוות שלו הוציא אותו במהירות מהבית הלבן.

לאחר החזרת קופסאות לארכיון, עלה חשש נוסף כי הנשיא לשעבר עדיין מחזיק בחומרים מסווגים אחרים. חוקרים פדרליים החלו לראיין עובדים מהממשל הקודם כדי לקבוע מה נלקח.

חודשים חלפו והמסמכים החסרים עדיין לא הוחזרו, מה שהוביל את ה-FBI ומשרד המשפטים לנקוט בצעד חסר תקדים של הוצאת צו חיפוש נגד נשיא לשעבר. שופט פדרלי, כפי שנדרש בהליך שכזה, אישר את הצו בטענה שלסוכנות יש סיבה סבירה.

 

23% לא
77% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE