הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מרפאת שינוי-המין לילדים הגדולה בבריטניה מתמודדת עם תביעת ענק של כ-1,000 משפחות
בעוד הדיון אודות המגדריזציה של הנוער בתחומי הספורט, החינוך, והתרבות ממשיך לתפוס כותרות מתברר כי בבריטניה המרפאה המרכזית לשינויי מין לנוער ולילדים עומדת מול תביעת ענק של כ-1000 משפחות

למעלה מ-1,000 משפחות צפויות להגיש תביעה משפטית נגד קרן Tavistock ו-Portman NHS Foundation Trust, שהפעילו מרפאת שינוי מין ענקית לילדים באנגליה אשר הרשויות סגרו לפני כחודש בגלל דאגות בטיחותיות.

מרכז Tavistock והשירות לפיתוח זהות מגדרית שלו (GIDS), הואשם בהצעת תרופות חוסמות-התבגרות לילדים לאחר התייעצות אחת בלבד, ועומד כעת בפני תביעה משפטית מצד משפחות בשל אבחון שגוי של ילדיהם לכאורה. מאז פתיחתו ב-1989, המרכז "טיפל" בכ-19,000 ילדים בשל דיספוריה מגדרית לכאורה, מצב בו אדם חש ניתוק בין המין הביולוגי שלו לזהות המגדרית שלו. בשיחה עם ה'טיימס', עורך הדין טום גודהד ממשרד אמר שהוא מצפה ש"לפחות 1,000" משפחות יצטרפו לתביעה המשפטית נגד המרכז שפעל בחסות משרד הבריאות הבריטי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"ילדים ובני נוער צעירים הובהלו לטיפול ללא הכנה מתאימה ומעורבות של רופאים, כלומר הם אובחנו בטעות והתחילו במסלול טיפולי שלא התאים להם, ילדים אלה סבלו מהשפעות משנות חיים ובמקרים מסוימים, מהשפעות בלתי הפיכות של הטיפול שקיבלו".

בשנת 2021, קיירה בל תבעה את קרן Tavistock ו-Portman NHS Foundation Trust, בטענה שהשירות לפיתוח זהות מגדרית (GIDS) שלהם לחץ עליה לשנות את מגדרה מבחינה רפואית בגיל 16, דבר שעליו התחרטה מאוחר יותר כמבוגרת.

בעוד שבית המשפט פסק תחילה לטובתה, ומצא כי לא נכון שהמרפאה רשמה חוסמי התבגרות ללא אישור בית משפט, ההחלטה בוטלה מאוחר יותר על ידי בית המשפט לערעורים.

בחודש מאי קבע בית המשפט העליון כי היא לא תוכל לערער על ההחלטה, מה שפינה את הדרך לרשום לילדים נוספים תרופות משנות חיים.

אך בל מספרת שכתוצאה מה"טיפול" שלה היא נותרה "ללא שדיים, עם קול עמוק, שיער גוף, זקן, תפקוד מיני לקוי ומי יודע מה עוד".


חושפי שחיתויות טענו גם כי המרכז השתמש באמתלות מפוקפקות כדי לשים ילדים על תרופות להחלפת מין, כולל אם בנות לא גילו חיבה ל"סרטים ורודים ובובות".

האחות סוזן אוונס, טענה שהיו מניעים פוליטיים מאחורי השכיחות של השימוש בחוסמי גיל ההתבגרות, וסיפרה בשנה שעברה כי: "מסלול הטיפול בילדים עם דיספוריה מגדרית [הפך] להיות יותר ויותר פוליטי, והתרחק מסטנדרטים של טיפול נפשי קליני עם הערכה טובה וטיפול פסיכותרפי".

ואכן, ההערכה היא שבמהלך העשור האחרון, מספר הבנות שאובחנו עם דיספוריה מגדרית במרפאה גדל ב-5,000 אחוז.

ביוני, הורה ה-NHS לסגור את מרכז Tavistock לאחר בדיקה בלתי תלויה של ד"ר הילרי קאס שמצאה שהטיפולים המוצעים אינם "אופציה בטוחה או בת קיימא לטווח ארוך" עבור ילדים. עם זאת, המרכז יישאר פתוח עד האביב הבא, והוא אמור להיות מוחלף בחלופות מקומיות קטנות יותר, מה שאומר שהתנהלות הדברים עדיין עשויה להימשך למרות התביעה.

בתגובה לתביעה הפוטנציאלית, הדובר מסר ל-Sky News כי השירות לפיתוח זהות מגדרית "מחויב לבטיחות המטופלים".

"אנו עובדים עם כל צעיר על בסיס כל מקרה לגופו, ללא ציפייה למה עשוי להיות המסלול הנכון עבורו, ורק מיעוט הצעירים שלנו ניגש לטיפולים פיזיים כלשהם... זה יהיה בלתי הולם להגיב על כל הליך משפטי נוכחי או פוטנציאלי".   

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE