הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניחוח צרפתי: שלוש סרטים צרפתים חדשים ששווה לראות
נראה כי הקולנוע הצרפתי ממשיך לבסס את מעמדו בתעשייה ובעולם בכלל, עדות לכך ניתן למצוא בשלושה סרטים נהדרים שיצאו לאחרונה והם בהחלט מהווים יצירות קולנוע מרשימות במיוחד

שלושת הסרטים שאנו מציגים כאן בפניכם היום חושפים במידה כזו או אחרת את עלוות העולם התאגידי, או במילים אחרות - מותחים ביקורת על הקפיטליזם המודרני. עם זאת, כל סרט שונה מהאחר, כאשר כל אחד מהם מספק חוויה קולנועית עוצרת נשימה, מספקת ומהנה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ערכו של אדם

הסרט שהשתתף בפסטיבל קאן האחרון, עוקב אחר מובטל טרי שפשוט לא מצליח למצוא עבודה, כזו העונה לציפיות שלו. כך הוא מתחיל לעבוד בתור מאבטח בסופר. כך הצופה מתלווה למסע שלו הכולל לא מעט ראיונות עבודה, ומצב כלכלי שהולך ומדרדר. נראה כי כל סיטואציה שהוא נקלע אליה מקטינה אותו ומערערת אותו, כאשר כל רצונו הוא לחזור ולעמוד על הרגליים. 

הסרט מתמקד בשגרה באופן ריאליסטי במיוחד, מה שמעניק לצופה תחושת הזדהות עמוקה כבר מההתחלה. התוצאה היא תמונת מצב די אומללה על חייו, המשקפת את חייהם של אנשים רבים אחרים הנמצאים במקום דומה. 

עולם אחר

סרט זה עוקב אחר גיבור המנסה לשמור על צלם אנוש בלב הג'ונגל הכלכלי. העלילה מספרת את סיפורו של הגיבור הנמצא בהליך גירושים מורכב עם זוגתו, סנדרין. לשניים בת משותפת ובן המתנכר להם, הנמצא במצב נפשי מעורער. ״עולם אחר״ מבקש למתוח ביקורת על הקפיטליזם הקיים בצרפת ועל החיים המודרנים הלחוצים והעמוסים, והוא בהחלט מצליח לעשות זאת. 

חלק ניכר מהסרט מורכב מסצנות ארוכות במיוחד ודיאלוגים דרמטיים, אך הוא אינו משעמם לרגע. כמו כן, גם הבימוי נהדר, הרבה הודות לבחירת ליהוק מדויקת, כאשר לא מעט דמויות בסרט הן אינן שחקנים מקצועיים.  

דלישס

סרט תקופתי המתרחש בסוף המאה ה-18 ומתאר את סיפור הקמתה של המסעדה הראשונה באירופה. העלילה עוקבת אחר מנסרון, השף שבישל שנים רבות לדוכס מקומי והחליט יום אחד לפתוח מקום משלו. ״דלישס״ מציג רומנטיזציה לאירועים אשר התרחשו במציאות, כאשר הקמת המסעדה מתרחשת על רקע דעיכתה של האצולה הצרפתית, וזמן קצר לפני המהפכה הצרפתית. 

מדובר על דרמה תקופתית אלגנטית ומאופקת, עשירה בסצנות מעוררות התפעלות, תפאורה מושקעת ועוצרת נשימה, ושחקנים מן השורה הראשונה. וכמובן, במרכז העלילה עומד האוכל הצרפתי, כזה שמצליח לצופה להזיל ריר ולחלום על פריז. 

2% לא
98% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE