הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בלעדי להיברו-ניוז: יועץ משפטי המקורב לנשיא טראמפ - "זה לא נראה טוב, נגיע לעליון בשבועות הקרובים"
בראיון בלעדי בעילום שם מספר אחד הגורמים המשפטיים הקרובים ביותר לנשיא ארה"ב ה-45 על הערפל החוקתי, ההמתנה לחשיפת התצהיר בשבועה שניתן לתובע הכללי, והצורך להתמודד עם מה שבהתחלה נראה היה כעוד ציד מכשפות, והולך ומתברר כציד מכשפות אמנם אך עם בשר משפטי בלתי מבוטל שעלול לזרוק את אמריקה כולה לסערה חוקתית ואזרחית חסרת-תקדים

בכיר המקורב לנשיא ארה"ב ה-45 דונלד טראמפ, אשר סירב מפאת תפקידו להיות מצוטט בשמו, שוחח באופן בלעדי עם מערכת היברו-ניוז אמש והודה: "יש סיבה להיות מודאג. זה לא נראה טוב, אנו נכנסים לשטח חוקתי בו מעולם לא הייתה ארצות-הברית".

"סביר שנדע בשבועות הקרובים מה הכיוון - ושהעניין יגיע בקרוב מאוד לבית המשפט העליון בוושינגטון. לגבי סמכות נמוכה יותר כמו ביהמ"ש לערעורים בוושינגטון? לא - הם עוינים את טראמפ יותר מכולם", סיפר הבכיר שנוטה להסכים עם הפרשנות המשפטית שסביר כי טראמפ לא יואשם בהחזקת מסמכים מסווגים - אלא דווקא בהחזקת מסמכים פדרליים באשר הם, בלי קשר לרמת סיווגם בתוך מעונו הפרטי אשר לא נמסרו לרשות הארכיונים הפדרלית - NARA כמתבקש בחוק.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

כשנשאל על ידי כתבנו לגבי העובדה שנשיא ארה"ב מואשם ב'החזקה, הסתרה, איסוף, העברה, או התנהלות לא נכונה עם מסמכים פדרליים' תחת שלושה סעיפים שונים הנופלים בקטגוריות 'חוק הריגול' של תקופת מלחמת העולם הראשונה, ענה המקורב, "תראה, מדובר בנשיא ארצות הברית של אמריקה, אין סמכות גדולה ממנו, ברמה מסוימת מדובר כאן בשיגעון. זה פשוט שיגעון של ממש, איני יכול להוסיף עוד".

"עדיין מוקדם לקבוע הרבה, בימים הקרובים נדע יותר" סיכם והוסיף כי כל עוד "העדויות והתצהיר בשבועה שסיפקו עילה לביצוע הצו לא נחשפו, אנו עדיין בערפל", וכדי "להסיר כל ספק נראה שבית המשפט העליון יהיה חייב לפסוק מהר מאוד בנושא התקדימי שלפנינו".

כאשר מדברים על לוח זמנים של הגשת כתב אישום - נראה כי ייתכן וזה יופיע אפילו בתוך שבוע מהיום.

עד עתה רבים מתומכי טראמפ ביקשו להדגיש את הצביעות בכך שה-FBI וה-DOJ מחפשים רק את הצד הרפובליקני על סעיפי חוקים ישנים כאלה ואחרים שמופרים מדי יום על ידי פקידים מהצד השני של המסדרון הפוליטי. כידוע, החוק שבמסגרתו טראמפ עלול למצוא עצמו תחת כתב אישום הינו משנת 1915, והוא נכתב למעשה בימי חירום של מלחמת העולם הראשונה במטרה להגן על מידע אמריקאי מסווג.

נכון לעתה, אחד מבעלי בריתו של הנשיא, הסנאטור ראנד פול אף תבע אמש - לבטל את החוק כליל.

ובכל זאת, כשמדברים ברמה המשפטית, נראה כי הטקטיקה שתהיה מועדפת על עורכי דינו של הנשיא עלולה להיות 

  1. תקיפת לשון ואופן ביצוע הצו
  2. הצגת הנסיבות התקדימיות שבמסגרתו מוגשת תביעה שכזו נגד נשיא ארה"ב לשעבר, קרי איש הזרוע הביצועית הבכיר ביותר
  3. תקיפה של אופן התנהלות הרשויות הפדרליות שלכאורה עשויות היו לטמון מלכודת לנשיא ולגרום לו להאמין לאחר הביקור ביוני של ה-FBI במתחם שלו שמותר לו להחזיק חומרים אלה
  4. תקיפת העיתוי בו נעשו המהלכים (90 יום לפני בחירות האמצע)
0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE