הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הנתונים מוכיחים: אמון העם האמריקאי ב-FBI נמצא בשפל של כל הזמנים
הדמוקרטים יחסית מרוצים אמנם אך הרפובליקנים והעצמאיים פשוט לא סומכים יותר על סוכנות הביון המרכזית בשטחי ארה"ב

ה-FBI אשר פשט ביום שני על המועדון הפרטי והמעון הנשיאותי לשעבר של נשיא ארה"ב ה-45 דונלד טראמפ בפאלם ביץ', זוכה לאמון של פחות מ-50% מצד העם האמריקאי.

הנתונים מתפרסמים לאור דיווחים כי אנשי הסוכנות לקחו מסמכים אישיים המצויים תחת חיסיון עו"ד-לקוח, פיצחו כספות, ואף חיטטו באזור המלחתחות של הגברת הראשונה לשעבר וזאת בעקבות צו החיפוש אחר המסמכים המסווגים והפדרליים שנלקחו לכאורה מהבית הלבן בלא הרשאה ולא הוחזרו לארכיון הלאומי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

עתה נראה כי הפעולה ההיסטורית וחסרת התקדים מתחברת לטרנדים קודמים המצביעים על כרסום הולך ומחריף בכל הנוגע לרמת האמון בבולשת הפדרלית מצד העם האמריקאי.

כפי שמציינת אנה פלק מאתר 'סטטיסטה', הפשיטה עוררה כעס מצד תומכיו של טראמפ, שעשרות מהם התאספו מחוץ למאר-א-לאגו באותו לילה כבר, ומאז אלפים רבים מהם ערכו תהלוכות תמיכה והזדהות עם טראמפ בכל רחבי ארה"ב על רקע העובדה שרפובליקנים בכירים בבית הנבחרים גם הם גינו את הפשיטה.

בין המגנים בלט מנהיג המיעוט בבית הנבחרים קווין מקארתי, שמסר בהצהרה: "ראיתי מספיק. משרד המשפטים הגיע למצב בלתי נסבל של פוליטיזציה", בעוד טד קרוז האשים את ה-FBI ישירות ב'הטייה מפלגתית הולכת וגוברת מאז ימי אובמה".

 

אז מה בעצם חושבים האמריקאים על ה-FBI?

 

על פי הסקר האחרון של גאלופ בנושא, אמון הציבור ב-FBI ירד בשנים האחרונות באופן שיטתי.

בעוד ב-2019 כ-57% מהמבוגרים בארה"ב אמרו שה-FBI עושה עבודה "מצוינת" או "טובה" הרי שנתון זה זה ירד ל-44% ב-2021.

השינוי מעיד על ירידה משמעותית באמון מהצד הרפובליקני של המפה הפוליטית שראה ירידה מ-46% אמון ל-26% במהלך השנתיים וחצי החולפות - ונכון לעתה ניתן רק לשער לאחר האירועים האחרונים כמה עוד נמוך נתון זה ירד.

הדמוקרטים, לעומת זאת, כפי שנראה בבירור שמרו על רמות גבוהות ורציפות יותר של אמון ההולדת עם - כ-66% אחוזי שביעות רצון. 

לגבי הנשיא טראמפ, הרי שהוא עומד כעת בפני מספר חקירות פתוחות ברמה המדינתית והפדרלית, כולל על תפקידו במהומות ה-6 בינואר, וכן על שיטות העבודה העסקיות שלו במדינת ניו יורק עצמה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE