הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"נמאס לנו": מושל אריזונה שם קונטיינרים כדי לחסום פרצות בגבול הדרומי
אוזלת היד של ממשל ביידן הביאה עיירות-גבול רבות לקצה גבול היכולת ומאלצת את הדרג המקומי לייצר פתרונות מקוריים משל עצמם - התושבים מברכים

מושל אריזונה, דאג דוסי, הורה להציב 60 מכולות ספנות (שילוח) בערימות כפולות במרווחי הגדר הקיימים בגבול הדרומי שליד יומה - אזור מעבר הגבול הבלתי חוקי העמוס ביותר במדינה. המכולות יחוזקו בחוט קונצרטינה בחלקן העליון, לדברי המושל, שהוציא צו ביצוע לתחילת העבודה ל-12 באוגוסט.

"לאריזונה זה מספיק", אמר דוסי בהודעה לעיתונות. "אנחנו לא יכולים לחכות יותר. חוסר הדחיפות של ממשל ביידן בנושא אבטחת הגבול הוא זלזול בתפקיד. בשנתיים האחרונות, אריזונה עשתה כל ניסיון אפשרי לעבוד עם וושינגטון כדי לטפל במשבר על הגבול שלנו".

הקבלנים החלו להציב את מכולות השילוח ב-12 באוגוסט ומצפים להשלים את הפער הקיים של 1,000 רגל בחומת הגבול עד ה-14 באוגוסט - העלות הצפויה לפרויקט? כ-6 מיליון דולרים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מכולות המשלוח המוערמות יגיעו לגובה של כ-22 רגל ויהיו מקושרות יחדיו עם ריתוכים סגורים, כאשר חומת הגבול הקיימת שנבנתה בתקופת טראמפ עומדת על כ-30 רגל. סוכני משמר הגבול באזור יומה חוו את העלייה הגדולה ביותר בחדירות לאורך הגבול הדרומי מאז נכנס הנשיא ג'ו ביידן לתפקידו.

במהלך שנת הכספים 2022, הכוללת שלושה חודשים שעדיין לא דווחו, סוכני הגבול עצרו יותר מ-162,700 חוצים בלתי חוקיים, לפי נתוני המכס והגנת הגבולות.

בשנת הכספים 2021, המספר עמד על יותר מ-184,500, ואילו בשנת הכספים 2020 תפסו סוכני משמר הגבול קצת יותר מ-8,700 חוצים בלתי חוקיים - קרי בתקופת ביידן נרשמה עלייה מטאורית של 2000%.

 ראש עיריית יומה, דאג ניקולס, הכריז על מצב חירום בעירו ב-9 בדצמבר 2021, עקב זרם עצום של בלתי חוקיים.

במהלך הזרם, מרכז השיגור המקומי של 911 היה תפוס במשך שעות מבלתי חוקיים שביקשו תחבורה, אוכל וביגוד, אמר השריף של מחוז יומה, ליאון וילמוט.

ניקולס אמר כי ביומה יש כמעט 100,000 תושבים אך אין לה את המשאבים לטפל באלפי האנשים שחוצים.

"לגל המהגרים שהממשלה הפדרלית אפשרה להם לעבור מעבר לגבול יש פוטנציאל עצום להשפיע ולהלחיץ ​​מאוד את הקהילה שלנו", אמר ב-12 באוגוסט בהודעה לעיתונות.

"וושינגטון חייבת לשלוח מסר ברור שזו לא הדרך להגר לארצנו".

השר לביטחון פנים, אלחנדרו מאיורקס, אמר שוב ושוב כי "הגבול סגור" - שקר בוטה כמובן המצטרף לעובדה שביידן עצר את בניית חומות הגבול ביום שנכנס לתפקידו ב-20 בינואר 2021.

"זו תהיה המדיניות של הממשל שלי שלא יופנו עוד דולרים של משלמי המסים האמריקאים לבניית חומת גבול", נכתב בצו הביצוע של ביידן - מיליוני דולרים של חומרי חומות גבול לא גמורים מונחים מאז במדבריות אריזונה.

במקביל, דו"ח של הרפובליקנים בסנאט שפורסם ביולי 2021 קבע כי הפסקת הבנייה עולה למשלם המסים 3 מיליון דולר ליום. הסנאטורים שהפיקו את הדו"ח העריכו כי הממשל הוציא בין 618 ל-708 מיליון דולר על קבלנים בין ה-20 בינואר 2021 ל-15 ביולי 2021, ובסופו של דבר יוציא עוד 1.2 מיליארד דולר נוספים כדי לצאת מפרויקט חומת הגבול.

המפקח של מחוז יומה, ג'ונתן ליינס, בירך על קיר המכולה החדש.

"ביטחון לאומי מתחיל בביטחון גבולות. משבר הגבול של ביידן מתדרדר מדי יום בזמן שהבית הלבן שותק", מסר בהודעה לעיתונות.

"קהילות גבול כמו יומה נושאות בנטל הגבול השבור בזמן שסמים נרקוטיים מרעילים את הנוער שלנו, וכמויות של מהגרים פושטים על העמותות שלנו".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE