הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נעקצים ללא הפוגה? יכולות להיות לכך גם סיבות
במשך שנים רבות מדענים לא הצליחו להבין מדוע אנשים מסוימים נעקצים ללא הרף, ואילו אחרים לא. כעת, מחקר חדש חושף כי הכל מתחיל ונגמר בריח גוף, או נכון יותר לומר - בנגיפים, המשנים את ריח הגוף שלנו

הקיץ בשיאו והיתושים גם, ואם אתם מאלו שנעקצים ללא הפסקה, בטח תהיו שמחים לדעת איך הדבר קורה, כאשר מי שיושב לצידכם דווקא לא נעקץ כלל. ובכן, מחקר חדש חושף כמה סיבות אפשריות לתופעה המציקה, אך שכולן מגיעות מתרכובת הנגיפים הנמצאים בגופנו ומשנים את ריח הגוף שלנו. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לפי נתונים מטעם ארגון הבריאות העולמי, בשני העשורים האחרונים חלה עלייה ניכרת במספר הנדבקים בקדחת דנגי, העוברת באמצעות עקיצות יתוש.  אז מה הן שלושת הסיבות המרכזיות לעקיצות הבלתי פוסקות? הנה הרשימה המלאה. 

ריח של מחלה

הטפיל שגורם למחלת המלריה  משנה את ריח הגוף. הטפיל גורם לאנשים שנושאים אותו להפריש מעורם מולקולות נדיפות ריחניות, שמושכות את היתושות ומעודדות אותן לעקוץ דווקא אנשים נגועים.  

חיידקים

אצטופנון הוא תוצר לוואי שנוצר בין השאר בתהליך חילוף החומרים של חיידקי מתג בלתי מזיקים שחיים על עורנו. במצב תקין, תאי העור מפרישים חומר אנטיבקטריאלי בשם RELMα, שמעכב את התרבותם ומגביל את כמות המתגים על פני העור. אך במקרים אחרים, אותו חילוף חומרים בדיוק הוא זה שפולט ריח ומושך את היתושות. 

מפצעי בגרות לדוחה יתושים

תרופה בשם איזוטרטינואין, נגזרת של ויטמין A, המשמשת לטיפול באקנה מעודדת את ייצור ה-RELMα בעור וכך מפחיתה את כמות החיידקים וזיהומי העור. החדשות הטובות הן כי היתושות נמשכות פחות ועוקצות פחות את מי שלוקח תרופה זו. 



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE