הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רוסיה מתכננת "הפגזה מסיבית" ביום העצמאות האוקראיני בשבוע הבא
מידע מודיעיני מצביע שהכוחות הרוסים מתכננים לתקוף מגבול בלארוס ומהים השחור. במוסקבה, לעומת זאת, מאמינים שקייב היא זו שרוצה לפתוח במתקפה ביום הלאומי

ארגון מודיעין אוקראיני פרסם חשש לפיו צבא רוסיה מתכנן לבצע "הפגזה מסיבית" בשבוע הבא - כאשר אוקראינה תחגוג את יום העצמאות שלה. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: EPA)

 

"האיום בהפגזה מסיבית על שטחה של אוקראינה באמצעות טילי S-300 הוא ברור. בהתחשב בהגעתן של מספר רכבות מרוסיה לפני ה-20 באוגוסט, ברור שהרוסים מתכוננים לתקוף את אוקראינה ב-24 באוגוסט", נמסר על ידי ארגון לא ממשלתי אוקראינה, הנקרא המרכז לתקשורת אסטרטגית (StarCom). 

אוקראינה תציין את יום העצמאות ה-31 שלה ב-24 באוגוסט, אז הכריזה קייב על עצמאותה בתום התרסקותה של ברית המועצות בשנת 1991. 

הארגון StarCom דיווח כבר כי בתחילת אוגוסט, רכבות רוסיות המלאות בתחמושת כבדה, כולל טילים רבים המיועדים למערכת ההגנה האווירית, עושות את דרכן לגבול אוקראינה. 

במקביל, נראה שהרוסים מתכוננים למתקפת טילים כבדה מהשטח של בלארוס, כאשר הם העבירו טילים של S-300/400 לשדה התעופה זיאברובקה, הממוקם קצת יותר מ-20 קילומטרים מהגבול עם אוקראינה.

אולג ז'דנוב, מומחה צבאי וקולונל במילואים של כוחות צבא אוקראינה, אמר כי בלארוס מתכוננת לערוך מתקפת טילים מאסיבית על אוקראינה ביום העצמאות שלה. הוא מאמין כי האויב יכול לתקוף משלוש חזיתות בבת אחת - כמו גם מהים השחור ומרוסיה עצמה. 

"לדעתי, ההכנות מתנהלות בבלארוס", אמר ז'דנוב. "סביר להניח שהם יערכו תקיפה מאסיבית שתכלול את המספר המקסימלי של משגרים ואת המספר המקסימלי של טילים". 

לצד המידע הזה, ישנן עדויות לכך שגם מוסקבה מצפה למתקפה גדולה מצד כוחות אוקראינה ביום העצמאות שייערך בשבוע הבא. 

לפי מנהל המודיעין הראשי של משרד הביטחון, יורטה שיחה בין חייל רוסי לאמו, שם הוא סיפר לה על מידע מודיעיני רוסי, לפיו הכוחות המזוינים של אוקראינה יפתחו במתקפה ב-24 באוגוסט. "הם יתקפו אותנו בכוחות ענק. הם רוצים לארגן הוצאה להורג גדולה" כדי לציין את יום העצמאות שלהם, אמר החייל.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE