הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הורים שימו לב: הנה ארבעה טיפים שיעזרו לילדים לאכול מגוון יותר
מתוסכלים שהילד לא מוכן להכניס ירק לפה? מבקש את אותו הדבר על הזמן? הנה כמה טיפים נהדרים ויעילים שיגרמו לילדכם לאכול מגוון ובריא יותר

כמעט כל הורה מבקש שהילד שלו יאכל בריא ומגוון יותר, אך מה לעשות שהמציאות מורכבת יותר. ילדים רבים נרתעים מריקות, פירות, ושאר דברים בריאים. החדשות הטובות הן שתזונה מגוונת ניתן לבנות בהדרגה, ובהחלט אפשר להעשיר את התזונה שלהם ואף להפוך אותה בריאה יותר. אז איך עושים את זה? הנה הרשימה המלאה 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


1. ארוחות משפחתיות: הילדים לומדים יותר מהכול מההתנהגות של ההורים. במילים אחרות, אתם יכולים לנאום לילדים במשך שעות על תזונה נכונה, אבל זה יהיה הרבה פחות אפקטיבי מלשבת לצידם ופשוט לאכול בתיאבון ארוחה מגוונת ומזינה. מודלינג של ארוחה מגוונת הוא הבסיס, ורצוי להתחיל מגיע צעיר, ובאופן עקבי ככל הניתן. אכילה משותפת תורמת לאכילה בריאה יותר לכל בני הבית, מגוון המאכלים המזינים גדל, וכך גם הסיכוי שהארוחה תכיל ירקות.

2. חשיפה חוזרת למזון מגוון: לא מעט הורים מפסיקים להציע לילדים מאכלים אחרי שהם דחו אותם בפעם הראשונה. אבל האמת היא שהטעם של הילדים נבנה לאורך זמן, וחשיפה חוזרת לאותם מאכלים מעלה את הסיכוי שהם יבחרו בהם בעתיד. זו גם הסיבה שכדאי לתת לילדים לאכול את המאכלים בצורה טבעית שקרובה לטעמם האמיתי, כך שהם יוכלו להתרגל לטעמים חדשים. דוגמא למאכל כזה היא יוגורט. מומלץ להתחיל לצרוך יוגורט כבר מגיל צעיר כדי להיחשף לטעם היוגורט, ולהרוויח רכיבים תזונתיים גבוהים. 

3. הנגשת מזון בריא: כאשר ילדים רעבים, הם אוכלים. וכשהם ממש רעבים - הם פונים למזונות שהכי נגישים להם. אם תהיה חבילת עוגיות על השיש - זו תהיה הבחירה שלהם, ואם על השיש תהיה קערה של פירות, הם יפנו אליה. מומלץ להכין ירקות חתוכים במגוון צבעים, כריכונים מלחם מחיטה מלאה, קערה של פירות ועוד, שיהיו זמינים לאכילה. 

4. השקיעו במיתוג: תסתדרו את הירקות בצורה של פרצוף מגניב, תשימו לחביתה עיניים מעגבניות שרי ואף מגזר, או אפילו תמציאו שמות מגניבים לאוכל של הילדים, כמו חביתת כוח, פשטידת סופרמן או ספגטי ספיידרמן, כך הסיכוי שהם יאכלו אותם גדל מאוד. אם הילדים גדולים מספיק, אפשר להזמין אותם ליצר או להמציא יחד, ואז זו תהפוך להיות חוויה מעוררת תיאבון.



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE