הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חשש כבד מתקיפה נרחבת באוקראינה: שגרירות ארה"ב קוראת לאזרחיה לצאת מהמדינה במהירות
משרד החוץ האמריקאי מסר לאזרחיו כי המצב הביטחוני באוקראינה הוא "הפכפך, ועלול להתדרדר ללא אזהרה", ופרסם מספר הנחיות בטיחות למי שמחליט להישאר במדינה

שגרירות ארצות הברית בקייב פרסמה אזהרה חריפה ודחקה באזרחיה להימלט מהמדינה, זאת בגין החשש שרוסיה תגביר את התקיפות האוויריות שלה נגד התשתיות האזרחיות באוקראינה ממש בקרוב. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: AP)

 

"למשרד החוץ יש מידע שרוסיה מגבירה את המאמצים להפעיל תקיפות נגד התשתיות האזרחיות ומתקני הממשל של אוקראינה, כבר בימים הקרובים. התקיפות הרוסיות באוקראינה מהוות איום מתמשך על אזרחים ועל תשתיות אזרחיות", נכתב בהודעת השגרירות שפורסמה ביום שלישי.

"שגרירות ארצות הברית קוראת לאזרחיה לעזוב את אוקראינה כעת, תוך שימוש באפשרויות תחבורה יבשתיות זמינות, אם זה בטוח לעשות זאת", הוסיפו.

המשרד פרסם מספר המלצות, בהם במקרה של פיצוץ, יש לרדת למפלס הנמוך ביותר של הבניין עם הכי פחות קירות חיצוניים או חלונות, ולסגור כל דלת ולשבת ליד קיר פנימי, הרחק מחלונות ופתחים. הממשלה האמריקאית גם קראה לאנשים להתרחק מחפצים חשודים ולא מוכרים, ולהתעדכן מכלי חדשות מרכזיים עבור קבלת הנחיות רשמיות. 

"המצב הביטחוני ברחבי אוקראינה הוא הפכפך ביותר, והתנאים עלולים להתדרדר ללא אזהרה. אזרחי ארצות הברית צריכים להישאר ערניים ולנקוט בצעדים מתאימים כדי להגביר את המודעות הביטחונית שלהם", נמסר ממשרד החוץ.

לאחרונה, קייב קיבלה מידע מודיעיני לפיו רוסיה מתכננת מתקפה מסיבית ביום רביעי הקרוב, ה-24 באוגוסט - היום בו אוקראינה חוגגת את יום עצמאות ה,31, והיום בו המלחמה במזרח אירופה תציין שישה חודשים להתחלה. 

החשש הוא שהרוסים יפתחו במתקפת טילים כבדה מהשטח של בלארוס, לשם הגיעו כוחות רוסים רבים לאחרונה. כמו כן, המתקפה עשויה להגיע גם מהים השחור, ומרוסיה עצמה. 

אך לצד המודיעין הזה, ישנן עדויות לכך שגם מוסקבה מצפה למתקפה גדולה מצד הכוחות האוקראינים ביום העצמאות. על פי שיחה שיורטה, חייל רוסי שוחח עם אמו וסיפר לה על מידע מודיעיני רוסי, לפיו הכוחות המזוינים של אוקראינה יפתחו במתקפה ב-24 באוגוסט. "הם יתקפו אותנו בכוחות ענק. הם רוצים לארגן הוצאה להורג גדולה" כדי לציין את יום העצמאות שלהם, אמר החייל. 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE