הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נפצעתם וחוששים מהצלקת? כך תוכלו להימנע מהתפתחותה
כולנו נפצעים ונשרטים על בסיס כמעט שבועי ולרוב נמרח משחה או נשים פלסטר וכך נמשיך בשגרת יומנו. אך בשביל להבטיח כי לא תישאר צלקת, חשוב לנקוט בכמה צעדים פשוטים. מה חשוב לעשות לאחר פציעה? וממה כדאי להימנע? הרשימה המלאה

העור מכסה את כל הגוף, מה שהופך אותו לאיבר הגדול ביותר. ככזה, הוא גם מועד לפורענות. למעשה, כל פציעה וחתך בעור עלולים להותיר צלקת. אופי הצלקת, גודלה, צורתה והאם היא תהיה בולטת או לא תלויים בהרבה מאוד גורמים. למשל גנטיקה, גיל, צורת ומיקום החתך ואפילו תגובת מערכת החיסון של האדם שנפצע. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יחד עם זאת, רצוי לדעת שכיום קיימות דרכים יעילות במיוחד למניעה וטיפול בצלקות – במיוחד אם הטיפול נעשה סמוך למועד הפציעה. 

ראשית, צלקת ניתנת למניעה רק אם נשמור על עצמנו מפני פציעות. שמירה וזהירות הינן חשובות מאוד אך כידוע לא תמיד זה תלוי בנו. ואם אנחנו כבר נפצעים, בזמן שאנחנו כבר שוכחים מהמקרה הלא נעים, הגוף עובד שעות נוספות. במילים אחרות, ברגע שפציעה התרחשה, האזור הפגוע שולח אותות לגוף שמטרתם לרפא את האזור וחלק מריפוי זה מתבטא ביצירת צלקת. 

צלקת יכולה להתפתח גם כתוצאה מפציעות קטנות, אם נראה שהפציעה או החתך מצריכים טיפול מעבר לעזרה הראשונה יש לגשת לרופא או למוקד להסתכלות נוספת. לאחר שדאגתם לטפל בפצע יש לחכות ולראות כי הפצע נסגר והוא אינו מפריש יותר, זה בדיוק הזמן להתחיל להאיץ את קצב החלמת הצלקת ולמנוע התפתחות צלקת בולטת. 

אז מה עושים בשביל למנוע הצטלקות? 

ג'ל סיליקון נחשב האלמנט המוביל במניעת התפתחות צלקות אבנורמליות (בולטות, לא תקינות). ג'ל זה הינו פיתוח מתקדם של אותו החומר הנמצא ביריעות סיליקון, והוא למעשה אוטם את אזור הצלקת ומגן עליה מגירויים חיצוניים, מעניק לחות נחוצה ומשפיע בצורה חיובית על התאים האחראים להיווצרות צלקת. 

כמו כן, חשוב לדעת שחלק בלתי נפרד מהטיפול בצלקת הינו הימנעות מחשיפה לשמש. קרני השמש שחודרות לרקמת הצלקת מפריעות לתהליך הריפוי ולכן מומלץ מאוד שלא לחשוף את האזור במהלך היום. 

לסיכום, הנה שלושה טיפים נוספים להחלמה מהירה ובריאה שיפחיתו את הסיכון להיווצרות צלקת כואבת, מגרדת ,אדומה ובולטת:

1. שמרו על ניקיון האזור. כשהפצע כבר סגור שטפו אותו מדי יום בעדינות עם סבון. במידה והפצע נחבש על ידי רופא אל תסירו את החבישה ללא הוראה מפורשת.

2. אל תיכנעו לגרד. גם אם הצלקת מתחילה לגרד נסו להתאפק ולא לגרד. מריחת ג'ל סיליקון גם תורמת לתהליך הריפוי וגם מפחיתה את הגרד. 

3. הישמרו מפני השמש, היא אויב הצלקת ועלולה לגרום להיפר-פיגמנטציה. מומלץ להשתמש בג'ל סיליקון המכיל גם מסנן קרינה 30 SPF. בעת חשיפה ממושכת לשמש מומלץ להוסיף גם מסנן קרינה נפרד.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE