הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חזק, בריא ומאוזן: חמישה טיפים שישמור על הלב שלכם
הוא אמנם איבר קטן, אך הוא השריר הכי חזק בגוף והאיבר הכי חשוב ומהותי. הגיע הזמן לשלב מספר טיפים יעילים ונהדרים שיעזרו לכם לשמור על לב בריא וחיוני היום, וגם בשנים הקרובות

הוא רק נראה קטן ותמים למראה, אך הלב שומר אותנו בחיים במשך כל שנייה, דקה, ויום. תפקידו החשוב ביותר הוא לספק הזרמת חמצן ודם לריאות ולכל חלקי הגוף שלנו, ובמקביל לפלוט פחמן דו חמצני לא רצוי, זאת על מנת לשמור על בריאותנו הכללית. אז איך ניתן לשמור על הלב בריא וחזק? הנה כמה טיפים מהמומחים בתחום: 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לא להזניח

המפתח לשמירה על בריאות הלב אי הזנחה. כלומר - אל תשכחו לבקר את הרופא שלכם באופן קבוע לצורך ביצוע בדיקות רפואיות. מומלץ לקבוע בדיקות רפואיות מלאות לפחות פעם בשנה או להיבדק בהתאם לצורך. חשוב לדעת כי לחץ דם גבוה הוא גורם הסיכון המשמעותי ביותר למחלות קרדיווסקולריות, נתון מדאיג בהתחשב בעובדה שלחץ דם גבוה הוא אינו מלווה בסימני אזהרה או תסמינים מוקדמים. לכן, זה חיוני וחשוב במיוחד לבדוק את לחץ הדם באופן קבוע. אם לחץ דם גבוה אינו מאובחן ומטופל בזמן, הוא עלול להציב אתכם בסיכון מוגבר למחלות לב ושבץ.

טיפוח הרגלים בריאים

הפסקת עישון היא הדבר הטוב ביותר שאתם יכולים לעשות כדי להגן על הלב שלכם , והחדשות הטובות הן שהסיכון לבריאות הלב מצטמצם משמעותית לאחר שתפסיקו. עישון עלול לפגוע בדפנות העורקים  ולהוביל להצטברות חומר שומני ​​הגורם להיצרות העורקים.  

תזונה, תזונה ושוב תזונה 

האם ידעתם כי צריכת הקלוריות האידיאלית מורכבת מ-40% פחמימות, 30% חלבון, ו-30% שומנים בריאים?  על מנת לשפר את בריאות הלב, היצמדו לתפריט מזין המבוסס על פירות טריים, ירקות, פירות יבשים, אגוזים וזרעים שיספקו את התצרוכת היומית המומלצת של ויטמינים ומינרלים. כמו כן, מזונות כמו זרעי פשתן, אגוזי מלך, גרעיני דלעת ופולי סויה עשירים במיוחד בחומצות שומן מסוג אומגה 3 שעשויות לסייע בהפחתת הסיכון למחלות לב.  

להרים את הדופק

היתרון בהקפדה על פעילות גופנית סדירה הוא לא רק ירידה במשקל, אלא גם סיוע לכלי הדם שלנו להירגע ולהתרחב, המאפשר לדם לזרום באופן יעיל יותר ולהזין את הלב. פעולה זו מגרה את ייצור תחמוצת החנקן בגוף ששולטת, מווסתת ומגנה על מערכת הלב וכלי הדם, ושומרת על הלב בריא יותר.

כדי להתחיל לקיים על אורח חיים פעיל, נסו לבצע לפחות חצי שעה של פעילות גופנית בכל יום. מתקשים לעמוד בכך? נסו לשלב טיולים קצרים במהלך יום העבודה, חנו רחוק יותר מהמשרד, או השתמשו במדרגות במקום במעלית. 

קחו אוויר ונסו להירגע

מתח עלול לגרום לעלייה בלחץ הדם ולגרום לאכילת יתר, כאשר מדובר על מתח כרוני ישנו סיכון לייצור רמות גבוהות של הורמוני לחץ דוגמת אדרנלין וקורטיזול, מה שמגדיל את הסיכון להתקף לב. כדי לשמור על הבריאות, הקפידו להקדיש זמן כדי להירגע ולעסוק בפעילויות שעושות לכם טוב. 

לסיכום, קיום אורח חיים בריא ופעיל הינו בעל השפעה רבה על מניעת מחלות לב. אם עדיין לא התחלתם, עכשיו זה הזמן לשלב אחד או יותר מהטיפים האלה בחיי היום-יום שלכם כדי לשמור על לב בריא, היום וגם בעשורים הבאים.



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE