הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חשק מיני מוגבר ובטן שטוחה: הכירו את אגוזי הנמר
הם לא באמת אגוזים, אלא צמח ייחודי שפקעותיו נראים כאגוזים ושימשו למאכל ומרפא עוד במצרים העתיקה. אז מה התועלת שתוכלו להפיק מאגוזי נמר? וכיצד ניתן לשלב אותם בתפריט היומי? הנה כל התשובות

אגוזי הנמר נחשבים סופר פוד לכל דבר, ובשנה האחרונה הפכו להיות פופולריים ומבוקשים במיוחד בקרב כל מי שמבקש לשמור על תזונה בריאה ומאוזנת. אם אתם עדיין לא מכירים את האגוזים המיוחדים, מה היתרונות הבריאותיים שהם מביאים עימם, וכיצד ניתן לשלב אותם בתפריט, אל חשש, בדיוק בשביל זה אנחנו כאן.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


היתרונות של אגוזי הנמר:

אנטי אייג'ינג 

אגוזי הנמר עשירים בנוגדי חמצון  ומכילים גם אשלגן, סידן, אבץ, ברזל, ויטמין C וויטמין E - נוטריאנטים שנחשבים כמסייעים בעיכוב תהליכי ההזדקנות.

בטן שטוחה

הם מכילים סיבים מסיסים שמונעים עצירות ומטפלים בה וכן מהווים מצע לשגשוג חיידקים ידידותיים, ולכן תורמים לפעולת מעיים תקינה ולמערכת עיכול מאוזנת. בנוסף, הם מכילים אנזימים כמו עמילאז, ליפאז וקטלאז שהכרחיים לעיכול המזון בצורה מיטבית, מה שעשוי להפחית נפיחות בטנית.

רמות סוכר נמוכות

אגוזי הנמר מכילים סיבים תזונתיים וחומצה אמינית בשם ארגינין שמגבירה את ייצור האינסולין ואת רגישות התאים לאינסולין, ולכן תורמים להורדת רמת הסוכר בדם ועשויים להועיל לסוכרתיים.

ליבידו מוגבר 

באגוזי נמר יש חומצת אמינו בשם ארגינין, שמעלה את כמות החנקן החד־חמצני בדם וברקמות הגוף ובכך מגבירה את זרימת הדם הנחוצה לעוררות מינית. בנוסף, הם מכילים גם אבץ, שהוא חיוני ליצירת הורמון הטסטוסטרון האחראי בין היתר להגברת כמות הזרע, לאיכות ולתנועתיות שלו.

לב בריא יותר

האגוזים המצומקים האלה יכולים לסייע גם לבריאות הלב מכיוון שהם מכילים חומצות שומן חד־בלתי רוויות שצריכתן מעלה את רמות ה־HDL (הכולסטרול ה"טוב") ומפחיתה את רמות ה־LDL (הכולסטרול ה"רע"). בנוסף, חומצת האמינו ארגינין שהם מכילים מרחיבה את כלי הדם ובכך תורמת לאיזון לחץ הדם.

אז איך משלבים בתפריט?  

קמח

אפשר לשלב את קמח אגוזי הנמר הטחון (יש בחנויות הטבע) בקינוחים, והודות לטעמו המתוק תוכלו גם להפחית את כמות ההמתקה במתכונים בחצי מהכמות ואף יותר.

ממרח

אפשר למצוא בחנויות הטבע ממרחים על בסיס אגוזי נמר כמו ממרח בטעם קרמל או בטעם שוקולד. אגוזי הנמר בהם מהווים חלק מהמרקם החמאתי וממתיקים את הממרח, כך שהוא אינו מכיל ממתיקים כלל. את הממרחים אפשר למרוח בכריך או לשלב בעוגות.

במקום שמן או חמאה

אפשר להמיר שמן וחמאה מומסת במתכונים בכמות זהה של חמאת אגוזי נמר ו"להבריא" אותם, ואם עושים זאת, מומלץ להפחית בכמות ההמתקה שבמתכון.

נשנוש

אפשר לנשנש אותם כפי שהם או לשלב בקינוחים, לפזר על סמודי, להוסיף למרק לקראת סוף הבישול, לערבב עם סלט ירוק או לשדרג את הגרנולה.

משקה חלב

טוחנים את האגוזים היטב, מכניסים לבד חיתול וסוחטים היטב עד להוצאת הנוזלים. מהחלב אפשר להכין גלידות, שייקים, סמודי וכדומה או להשתמש בו לגרנולה ולקפה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE