הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סובלת מבעיות פוריות? ייתכן שזה המינרל שחסר לך
מחקר חדש גילה כי מחסור ביוד עלול להוביל לבעיות פוריות בקרב נשים, מה שהוביל נשים רבות הסובלות מהתופעה לשאול כיצד משיגים יוד ממזונות שונים, ובעיקר מדוע המינרל הזה כה מהותי? ריכזנו עבורכם בדיוק את כל המידע הזה ועוד

נושא הפוריות הינו נושא שמעסיק נשים וגברים וכמובן חוקרים בכל רחבי העולם. בשנים האחרונות ניתן לראות כי יותר ויותר נשים זקוקות לטיפולי פוריות. כעת, מחקר חדש חושף כי אחת הסיבות האפשרויות לבעיות בפוריות, תופעה ממנה סובלות מיליוני נשים בעולם, היא מחסור במנירל ספיציפ במיוחד, והוא היוד.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ממצאי המחקר הראו כי כי נשים שכמות היוד שנמצאה אצלהן בשתן הייתה נמוכה, רמת הפוריות שלהן הייתה נמוכה בהתאם, בירידה של 46 אחוזים. בנוסף, לנשים עם כמות נמוכה של יוד בגוף לקח יותר זמן להיכנס להריון.

כאשר החוקרים בחנו את קבוצת הנשים שקיבלה יוד מול קבוצת הנשים שלא קיבלה תוסף של יוד נמצא כי 87.5 אחוזים מהנשים שקיבלו תוסף יוד הצליחו להרות לאחר 12 חודשים, ולעומתן בקרב הנשים שלא קיבלו - 72 אחוזים הצליחו להרות לאחר 12 חודשים. 

מחסור משמעותי ביוד יכול לגרום לפגיעה מוחית הנקראת קרטיניזם. בנוסף מחסור מתון של יוד עלול להוביל להשפעה שלילית על התפתחות מוח העובר במנגנונים רבים. כיום ידוע כי לאורך כל הריון, מהשליש הראשון ועד הלידה, רמות יוד תקינות הכרחיות לאספקת הורמוני התריס, החיוניים להתפתחות תקינה של מוח העובר. לפיכך ההמלצה היא על תוסף יוד בהריון ובהנקה.

חשוב לדעת כי יוד הוא בעל חשיבות רבה לכלל האוכלוסייה, הוא תורם לשמירה על משקל גוף תקין, מסייע בהזנת הגוף באנרגיה הדרושה לו ומשפיע על מצב הרוח. מחסור ביוד עלול לפגוע ביעילות מערכת החיסון ובמקרים מסוימים גם לאפשר היווצרות של סוגים שונים של סרטן.

אז איפה ניתן למצוא יוד במזונות?

יוד נמצא בעיקר בים ולכן ניתן להכניס לגוף יוד דרך מזונות שמקורם בים כמו דגים. 

כמו כן, בצומח כמות היוד תלויה בכמות היוד באדמה בה הם גדלים. למשל, האצות. אותן אפשר להוסיף אותן לסלטים, שייקים ותבשילים שונים. מומלץ לצרוך אצות טריות או מיובשות שגודלו תחת פיקוח. 



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE