הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"לאונרד השמן" - האיש מאחורי אחת משערוריות השחיתות הגדולות בצי האמריקאי - נמלט ממעצר בית
כשבועיים לפני גזר הדין, הקבלן הצבאי שבר את צמיד ה-GPS שהיה עליו וברח מביתו בסן דייגו. כוחות הביטחון מנסים לאתרו, כאשר בכיר במרשלים האמריקאים טוען: "הוא בטוח תכנן את זה"

איש העסקים והקבלן הצבאי המלזי, אשר עבד עם צבא ארצות הברית והודה באשמה בשערוריית השחיתות מהקשות שידע הצי האמריקאי - נמלט ממעצר הבית בסן דייגו לאחר שחתך את צמיד המעקב שהיה עליו. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

לאונרד גלן פרנסיס, המכונה 'לאונרד השמן', שהודה בשנת 2015 במתן שוחד של 500,000 דולר לקציני חיל הים, היה אמור לעמוד למשפט בעוד כשבועיים. 

סגן המפקח, המרשל האמריקני עומר קסטילו, אמר כי פרנסיס נמלט מביתו ביום ראשון בשעות הבוקר. כאשר כוחות המשטרה הגיעו לביתו, הם מצאו אותו ריק מאדם - אך גילו חלקים מצמיד ה-GPS השבור שלו.

לדבריו, שכנים סיפרו לרשויות שהם ראו לפני מספר ימים משאית פינוי U-Haul מחוץ לנכס שבו שהה במעצר. "הוא תכנן את זה, זה בטוח", אמר קסטילו.

פרנסיס,שניהל חברה קבלנית צבאית בסינגפור, מואשם בכך שהציע שירותים של עובדי מין, כמו גם ארוחות מפוארות שעולות אלפי דולרים, כדי להשיג מידע פנימי וכוח השפעה. 

קציני חיל הים קיבלו מתנות יוקרה כמו יין, סיגרים קובניים וסכומי כסף במזומן. בתמורה, הם חשפו מידע מסווג, ואף בחלק מהמקרים הפנו כלי שיט צבאיים לנמלים מסויימים בהם החברה של פרנסיס, Glenn Defense Marine Asia, יכלה לגבות תעריפים ועמלות מזויפות.

 

 

'לאונרד השמן' והחברה שלו, שסיפקו לספינות הצי באוקיינוס השקט מזון, דלק ומים, מואשמים בחיוב יתר של הצי בכמעט 35 מיליון דולר. 

קצינים אשר היו מעורבים בהונאה, קראו לעצמם 'ההרמון של מלך האריות', או 'האחים', מכיוון שהתבקשו לגייס אחרים להונאה. כך על פי התביעה.

פרנסיס נעצר בחדר מלון בסן דייגו בשנת 2013, ושנתיים לאחר מכן הוא הודה באשמה. מאחר שהוא סובל מבעיות בריאות שונות, כולל סרטן בכליות, הוא מוחזק במעצר בבית פרטי מאז שנת 2018. כאמור, גזר הדין שלו היה אמור להיקבע ב-22 בספטמבר. 

ארבעה קציני חיל הים נמצאו אשמים בפרשה. 29 נוספים, כולל פקידים מחיל הים, קבלנים ופרנסיס עצמו, הודו באשמה. 

60% לא
40% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE