הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארה"ב שיגרה טיל בליסטי: "להפגין מוכנות גרעינית"
חיל הים האמריקאי ביצע הלילה ניסוי מבסיס כוח החלל בקליפורניה, ושיגר טיל בין-יבשתי עם מספר ראשי נפץ. לפני כן, הפנטגון הודיע לרוסיה על המבצע - זאת כחלק מקוד התנהגותי בינלאומי

חיל האוויר האמריקאי ביצע ביום רביעי בלילה ניסוי צבאי, ושיגר טיל בליסטי בין-יבשתי עם מספר ראשי נפץ, אם כי לא חמוש, זאת כמפגן של יכולות גרעיניות. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

הטיל  Minuteman III שוגר בשעה 1:13 בלילה מבסיס כוח החלל ונדנברג בקליפורניה, כמאה קילומטרים צפונית לסנטה ברברה. זאת, פחות מחודש לאחר קיום ניסוי דומה. 

גנרל חיל האוויר, פט ריידר, הכריז לראשונה על קיום הניסוי ביום שלישי בהצהרה מהפנטגון, שם אמר כי "שיגור טיל בליסטי בן-יבשתי זה יאמת את האפקטיביות והמוכנות של המערכת. ההשקה הזו היא בדיקה שגרתית, שתוכננה הרבה מראש, ותואמת לבדיקות קודמות". 

הגנרל ריידר הודה כי ארצות הברית הודיעה לממשלת רוסיה על ביצוע הניסוי הצבאי, כפי שמחייבת האמנה עליה הן חתומות, וציין כי ההכרזה לפני ההשקה הייתה בהתאם לקוד ההתנהגותי הבינלאומי של האג. 

עוד הוסיף כי המטרה היא "להפגין את מוכנות הכוחות הגרעיניים של ארצות הברית ולספק אמון בביטחון וביעילות של ההרתעה הגרעינית של המדינה".

ועדיין, ניסוי הטילים הזה מגיע כאשר ברקע ישנן חששות כבדים לגבי שימוש בנשק גרעיני, אשר גברו בעיקר בגלל המלחמה בין רוסיה לאוקראינה והיחסים המתוחים בין רוסיה, סין, איראן ולמדינות המערב. כך, רק לפני ימים ספורים פורסם כי מוסקבה רוכשת מקוריאה הצפונית פגזי ארטילריה ורקטות, ולפני כחודשיים דווח כי רוסיה קונה מאיראן מל"טים. 

במהלך מסיבת העיתונאים שנערכה בפנטגון, הגנרל נשאל על העסקה בין מוסקבה לפיונגיאנג, וריידר כנה: "יש לנו אינדיקציות לכך שרוסיה פנתה לקוריאה הצפונית עבור תחמושת… זה מדגים ומעיד על המצב שרוסיה נמצאת בו. אני מעריכים כי דברים לא הולכים טוב בחזית זו עבור רוסיה, כך שהעובדה שהם פונים לקוריאה הצפונית היא סימן שיש להם כמה אתגרים".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE