הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
באהבה מהטבע: צמחי התבלין שיעשו לכם טוב
נוגדי דיכאון, הקלה על כאבי בטן, כאבי ראש ועוד, הן רק חלק מהסגולות שמביאים לנו צמחי התבלין, שרבים מאיתנו נוהגים לבשל איתם, אך למעשה, הם נחשבים לתרופות יעילות לכל דבר ועניין. הכירו את הצד הנוסף של צמחי התבלין

האם ידעתם שצמחי המטבח שנמצאים אצלכם במטבח הם תרופות לכל דבר? כאלה שיכולות לעזור בלא מעט תופעות לא נעימות כגון כאבי ראש, בטן, בחילות, ואפילו דיכאון. אז הנה הרשימה המלאה, שלגמרי כדאי לכם להכיר: 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אגוז מוסקט

בעל אנרגיה חמימה, פועל על הטחול ועל המעי הגס. האגוז המוסקט מסייע לעיכול, מניע אנרגיה כלפי מטה ומחמם את פנים הגוף. תוספת קטנה ממנו למאכלים מביאה להקלת שלשול ובטן נפוחה, הקאות וקשיי עיכול.

אניס

גם הוא בעל אנרגיה חמימה אף הוא. מחמם את אנרגיית היאנג ולכן הוא טוב במיוחד לחימום העור והשרירים. כוכבי אניס יעילים בטיפול בתופעות קרות, אך יש להימנע מהם במקרה של דלקות עיניים ועור בעלות אופי חם.

ג'ינג'ר 

ניתן להשיג בחנויות תבלינים, אך אפשר גם לייבש בבית: לחתוך ולקלף שורש ג'ינג'ר טרי ולהניח בשמש עד שיתייבש ויתקשה. האנרגיה החמימה של הג'ינג'ר הטרי נהפכת לחמה לאחר שהתייבש. עוזר להקל על צואה נוזלית מאוד או שלשול.

כוסברה

צמח תבלין ארומטי, נחשב למגביר הזעה, מסייע לעיכול טוב ומגביר אנרגיה חמה, ולכן מתאים לטיפול בשלביה הראשונים של הצטננות רגילה. בגלל טבעו החם של צמח זה הוא אינו מומלץ לסובלים מעצירות.

כורכום

בעל אנרגיה ניטרלית או חמימה, תלוי בסוג הכורכומין, ובעל טעם חריף ומר. פועל על הלב, על הריאות, על כיס המרה ועל הכבד. ברפואה העממית במזרח הרחוק בכלל, ובהודו בפרט, ידוע כי שילוב של כורכומין במזונות מעכב את קלקולם בשל תכונותיו האנטי–בקטריאליות.

כמו כן, הכורכומין מניע את הדם ופותח חסימות, משכך כאבים (בשימוש פנימי וחיצוני), עוזר להנעת צ'י הכבד ולהקלה של כאבי בטן וגזים, של כאבים בחזה ושל כאבי מחזור. בנוסף, הוא בעל פעילות אנטי–דלקתית חזקה במגוון רחב של בעיות: דלקות פרקים, מחלות עור דלקתיות כגון פסוריאזיס, זירוז החלמה של פצעים, הפרעות מטבוליות של הכבד ושל כיס המרה, מחלות כרוניות של מערכת העיכול, בעיות במערכת הנשימה ופעילות אנטי–סרטנית.  

מיורן

בעל אנרגיה קרירה וטעם חריף. משַׁתן, מזרז הזעה, מגביר את זרימת האנרגיה ומעורר תיאבון. כמו כן, הוא טוב לסילוק ריח רע מהפה, ובשימוש חיצוני הוא מרגיע גירוד ועקצוץ בעור

מִנתה

יעיל במקרים של כאבי גרון, כאבי עצבים בראש או בפנים וגירוי אדום ומגרד על פני העור, וזאת על שום תכונתו המקררת. תה ממִנתה טרייה, עם קמצוץ מלח, מֵקל את השלבים הראשונים של הצטננות רגילה, כאבי ראש וגרון אדום וכואב.

שוּמר

מחמם את האיברים הפנימיים ומזרז את מחזור האנרגיה. זרעי השומר יעילים בטיפול בכאבים קרים בתוך הגוף, ומכיוון שהוא צמח מחמם יש להימנע ממנו במקרים של תופעות חמות כמו שלשול, או במחלות המחמירות בחשיפה לחום.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE