הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חוששים להשמין בחגים? כך תכינו ארוחת חג בריאה יותר
החגים בפתח, ואיתם גם הקילוגרמים המיותרים, הפחמימות, המתוקים, והמאכלים המסורתיים. אך מה אם נגיד לכם שלגמרי אפשר ליהנות מארוחת ערב חג מפנקת, בריאה ומזינה, ללא שומנים מיותרים? כך תעשו זאת

בראש השנה זו מצווה של ממש לשמוח, לחגוג ולאכול, כאשר כל עדה ומשפחה ומאכלי החג שלהן, שבלעדיהם נדמה שאי אפשר לקבל את השנה החדשה. מגוון המאכלים והאכילה המשותפת משפיעים על הכמות ועל היכולת שלנו לעמוד בפיתוי. אך גם כאן חשוב לשמור על ארוחה מאוזנת. בדקנו כמה פחמימות מסתתרות במאכלי החג הנפוצים ומצאנו כמה אפשרויות בריאות יותר כתחליף.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מנה ראשונה

המקור: חלה מתוקה

חלה מתוקה מכילה קמח לבן שהוא קמח דל בסיבים תזונתיים ולכן ספיגת הפחמימות ממנו לדם היא מהירה. מה שאומר שכנראה נרצה לקחת עוד פרוסה או לקנח בעוגה.

ערכים תזונתיים לפרוסה במשקל 25 גרם: 13.5 גרם פחמימות, 70 קלוריות, 2 גרם חלבון, גרם שומן. חצי גרם סיבים.

התחליף: לחם שקדים

קמח שקדים הוא תחליף מצוין לקמח רגיל. הלחם נטול גלוטן ודל בפחמימות, בהשוואה לקמח הלבן. בנוסף, הוא שומר על תחושת שובע לאורך זמן, בניגוד לחלה המתוקה, שרק עושה חשק לעוד. ועוד. 

המקור: גפילטע פיש

מאכל יהודי מסורתי מהמטבח המזרח-אירופאי העשוי מקציצת דג טחון, בצל ותבלינים. על פניו נשמע די בריא, אך הגפילטע מכיל גם קמח מצה, חלה וסוכר. במילים אחרות? פחמימות מיותרות.

התחליף: פילה בר ים בתנור

דג טעים ועסיסי עם התיבול הנכון יכול לגמרי להוות אלרנטיבה ראויה, בריאה ומאוזנת יותר. 

מנה עיקרית

המקור: עוף בדבש 

עוף נחשב כמקור עשיר בחלבון אך רוטב הדבש עלול לקלקל את החגיגה החלבונית. כידוע, דבש מכיל כמות גבוהה של סוכרים פשוטים שאמנם הופכים את מנת העוף לזהובה ויפה אך עדיף להימנע מהם.

התחליף: שווארמה פטנט

ניתן להכין את המנה מפרגית או חזה עוף. כמו כן, כאשר שמצרפים למנה סלט עם טחינה, אבוקדו או שמן זית - היא מהווה ארוחה מושלמת וחלבונית. וכאמור, הרבה יותר בריאה ופחות משמינה.

קינוח

המקור: עוגת דבש

על אף שהיא טעימה ומחכים לה כל השנה - פרוסה של עוגת דבש עשירה בפחמימות פשוטות ולא מזינות. גם כאן, חשוב שהקינוח יספק ערך תזונתי לגוף שלנו.

ערכים תזונתיים לפרוסה קטנה במשקל 30 גרם: 16.5 גרם פחמימות, 120 קלוריות, 1.5 חלבון, שומנים 2 גרם וללא סיבים תזונתיים.

התחליף: עוגה דלת פחמימות

נסו להמיר את הקמח בתחליפים אחרים כמו קמח שקדים או להמיר את הסוכר בממתיק טבעי כמו סטיביה ואריתריטול.

לסיכום, ארוחת החג אמנם מאופיינת במאכלים מסורתיים, חלקם מספקים כמות גדולה של סוכרים ופחמימות, אך לפעמים טוויסט קל במנה יכול לעשות הבדל משמעותי. כמו כן, חשוב להיוועץ עם דיאטנית לבניית תפריט מתאים, הן לתקופת החגים והן לאחריה. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE