הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שיא עצוב: כמעט 750 מהגרים מתו השנה בניסיון לחצות את הגבול
סוכנות המכס והגנת הגבולות הפנתה את האשמה אל הארגונים אשר מבריחים את המהגרים, ומשאירים אותם לבד במקומות מסוכנים מאוד

כמעט 750 מהגרים מתו השנה בזמן שניסו לעבור את הגבול הדרומי אל תוך ארצות הברית - כאשר מדובר בשיא חדש שעולה על זה שנשבר בשנה שעברה, ביותר מ-200 איש. כך על פי נתונים של המשרד לביטחון המולדת (DHS).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

מאז שהחלה שנת הכספים הנוכחית, ב-1 באוקטובר, סוכני הגבול רשמו 748 מקרי מוות של אנשים שחצו את הגבול הדרומי. זוהי עלייה חדה לעומת 557 המקרים שנרשמו בשנת 2021, במקביל לזינוק במספר המפגשים עם חוצי גבול במהלך השנה הזו. 

כאשר מדובר במספר הרשמי, סביר להניח שמספר מקרי המוות בפועל הוא גבוה יותר, בין היתר מכיוון שסוכנויות מקומיות אחרות לעתים קרובות מטפלות בגופות ללא מעורבות של אנשי המכס והגבול האמריקאי. 

רק בשבוע שעבר, כזכור, תשעה מהגרים טבעו למוות בעת שניסו לחצות את נהר הריו גראנדה בטקסס, שבגלל הגשמים העזים באזור מפלס המים שלו גבה והזרמים היו חזקים מתמיד. הטרגדיה הקשה גרמה לפקידי משמר הגבול להפציר במהגרים פוטנציאליים שלא לנסות לחצות את הגבול דרך המים בשל הסכנה לחייהם.

ובכלל, לפי הנתונים הסטטיסטיים של ה-CBP, מקרי המוות בגבול זינקו באופן דרמטי בשנים האחרונות. בשנת 2020 הסוכנות דיווחה על 247 מתים, ובשנה שלפני כן על 300 מקרי מוות. 

 

 

(צילום: Getty Images)

 

מלבד מספר הקורבנות של המשבר ההומניטרי בגבול, ישנה עלייה חדה במספר המעצרים שהתרחשו בגבול הדרומי. 

רק בחודש יולי, קציני משמר הגבול ביצעו יותר מ-181,000 מעצרים, כאשר עד כה, בשנת הכספים הנוכחית לה נותר פחות מחודש, דווח על יותר מ-1.94 מיליון מפגשים בגבול. זאת לעומת 1.73 מיליון מפגשים בכל שנת 2021, וקצת יותר מ-458,000 בשנה שלפני - אם כי יש לזכור שאז הסגרים של הקורונה היו מהחמורים ביותר. 

פרננדו גרסיה, מנכ"ל רשת הגבול לזכויות אדם, אמר לרשת CNN כי העלייה במספר מקרי המוות יכולה להיות קשורה לרמת הנואשות של המהגרים שמוכנים לקחת דרכים מסוכנות יותר כדי להיכנס לארה"ב.

סוכנות המכס והגבולות של ארצות הברית לא הגיבה לבקשה של CNN להתייחס למספר ההרוגים המחריד, אך הפנתה את האצבע המאשימה לסוחרי בני האדם אשר מנצלים את המהגרים.

"ארגונים המבריחים מהגרים נוטשים אותם באזורים מרוחקים ומסוכנים, מה שמוביל לעלייה במספר החילוצים - אך גם לעלייה טראגית במספר ההרוגים. השטח לאורך הגבול הוא קיצוני, חום הקיץ הוא כבד, והקילומטרים שהמהגרים צריכים לעבור לאחר חציית הגבול באזורים רבים הם לא סלחניים".



100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE