הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שריפים מהגבול לערים הליברליות הרואות זרם מהגרים: "ברוכים הבאים לעולם שלנו - עוד לא ראיתם כלום"
השריפים הטיחו בוושינגטון, ניו יורק ושיקגו - שקיבלו לגבולותיהן אלפי חוצי גבול - וטענו כי אחרי ההתעלמות רבת השנים למשבר הגבול, "אין לנו סימפטיה אליהם"

כוחות הביטחון בדרום ארצות הברית אשר מתמודדים על בסיס יומי עם משבר הגבול, תוקפים את וושינגטון הבירה על כך שהכריזה על מצב חירום ציבורי בעקבות זרם המהגרים אשר הגיעו לעיר באוטובוסים מטקסס ואריזונה. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

"הם לא ראו כלום, הם לא עיירת גבול. הם לא יודעים מה זה להיות עיירת גבול", אמר השריף רוי בויד ממחוז גוליאד, טקסס, בראיון לרשת 'פוקס ניוז'.

"אני חושב שמדובר בסך הכל בחבורה של מעמדות פוליטיים, שמנסים למשוך לעצמם קצת תשומת לב ולסחוט מעט כסף מהממשלה הפדרלית או ממקום אחר, שהם יוכלו להשתמש בו לכל מה שהם חושבים שזה נחוץ עבורו", המשיך בויד. "אם הם רוצים לראות איך המשבר נראה כאן, הם יכולים לרדת לכאן. אנחנו במצב שנכפה עלינו על ידי הממשלה הפדרלית, המדיניות שלה וחוסר האכיפה".

גם מנכ"ל איגוד השריפים הלאומי, ג'ונתן תומפסון, התייחס לניסיונות ההתמודדות של וושינגטון הבירה, כמו גם של עיריית ניו יורק ושיקגו אשר מתמלאות במהגרים בלתי חוקיים הנשלחים מהמדינות הדרומיות. "ברוכים הבאים לעולם שלנו. ברוכים הבאים לבעיות היומיומיות שאיתן אנו מתמודדים, אלה שהתעלמתם מהן ושאתם ממשיכים לנסות להאשים מישהו אחר".

"השריפים בגבול חיים את זה בכל יום", אמר שריף טקסס בדימוס קלינט מקדונלד, המכהן כמנכ"ל קואליציית השריפים של הגבול הדרום-מערבי. "הם ספגו ביקורת על כך שהם ביקשו עזרה במה שעובר עליהם. ועכשיו, כאשר הערים הגדולות מתחילות להרגיש את הלחץ הזה, נראה שזה תרחיש שונה לגמרי עבורם מאשר עבור אנשים שחיים את זה כל יום".

מקדונלד ציין מקרים קודמים שבהם שריפים התמודדו עם יותר מ-10,000 מהגרים, "ואף אחד מהגורמים הפדרליים לא הגיע לעזור עם זה". לכן, הוא אמר, "אין לנו סימפטיה לאנשים האלה".

 

אחד מעשרות אוטובוסים עם מהגרים שהגיע לוושינגטון הבירה (צילום: פוקס ניוז)

 

תומפסון הוסיף ותיאר את הקושי שסוכני הגבול נמצאים בו: "הם המומים. הם מוצפים בניסיון להוציא גופות של מהגרים בלתי חוקיים שנמצאו במדבר. הם נמצאים עם מחסור ענק בשירותי אנוש בקהילות שלהם. הם מוצפים בפשע".

מקדונלד חיזק את דבריו של תומפסון באומרו: "הם כועסים על מה שקורה, וזה קורה לנו כל יום. והמצב הזה הרגיז את אזור הגבול, בו אנחנו מנסים לשרוד יום יום. אז הם [הערים הליברליות] מקבלים כמה מהאנשים האלה, והם שוב צועקים לעזרה בעוד אנשי הגבול שלנו לא יכולים לקבל שום עזרה".

השריף בויד הצדיק את המבצע של מושל טקסס הרפובליקני, גרג אבוט, ששולח את אוטובוסי המהגרים לערים הדמוקרטיות, ואמר כי המהלך הופך את משבר הגבול לעניין מרכזי, לאחר שספג התעלמות מכלי התקשורת הליברליים. 

"זה היה מהלך מבריק מצדו של המושל אבוט, על מנת להבטיח שהדברים יתחילו להתפשט בערוצים שבעבר התעלמו מהבעיה", אמר. 

תומפסון דחק בעיר הבירה להפסיק להאשים את מדינות הגבול ולהפנות את הביקורת שלה לממשל ביידן. "סוף סוף יש לנו ערים וקהילות שחוות כאב אמיתי, סבל אמיתי, והן רוצות להאשים מישהו אחר. ובכן, הן צריכות להרים טלפון ולחייג לבית הלבן. תדברו עם הנשיא… הוא הבעלים על המדיניות".

לבסוף, מקדונלד ציין כי עבור אלה הגרים במדינות הגבול, לא מדובר בעניין פוליטי מפלגתי, וגם שריפים דמוקרטים מוטרדים מהבעיה. 

"האנשים החיים בגבול מבינים שזה לא עניין אדום, ולא עניין כחול. זה עניין אדום, לבן וכחול. והגיע הזמן שארצות הברית תדאג לאמריקאים. וכרגע, היא פשוט לא עושה את זה". 

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE