הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המדריך שיעזור לך להתמודד עם התופעה הנפוצה ביותר בתקופת ההריון
הקאות ובחילות היא התופעה הנפוצה ביותר בחודשים הראשונים להראיון. למעשה, 8 נשים מתוך 10 מדווחות כי הן סובלות מהבעיה. החדשות הטובות הן שיש כמה דרכים יעילות ופשוטות שיכולות לעזור להתמודד עם התופעה ואף להימנע ממנה

תקופת ההריון היא מרגשת ומסעירה עבור האישה ועבור הפרטנר שלה כאחד. אך במהלך אותה תקופה, ובעיקר בחודשים הראשונים עלולות להופיע תופעות שונות כמו תכיפות במתן שתן, עצירות, התכווצויות שרירים, התרחבות ורידים, כאב גב תחתון ובחילות והקאות.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מחקרים מראים כי נשים רבות מוטרדות בעיקר מבחילות והקאות, הנחשבות לתופעה השכיחה ביותר בתקופה זו. בחילות בהריון הן תחושה של מחנק וחוסר נוחות המגיעה מחלל הבטן ומלווה בהפעלת רפלקס ההקאה המתבטא בבחילה או בהקאה ומתרחשת לרוב בשבועות הראשונים של ההיריון. 

למעשה, כ-80% מהנשים בהריון מדווחות שהן סובלות בצורה כזו או אחרת מהתופעה. כאמור, לרוב, הבחילות מופיעות בשליש הראשון של ההריון, עם זאת אחוז מסוים של נשים יחוו אותן גם בשליש השני והשלישי. עם זאת, התדירות, משך הזמן ועוצמת ההשפעה שלהן על הבריאות יבואו לידי ביטוי בצורה אחרת אצל נשים שונות.

מדוע זה קורה?

הבחילות בהריון נגרמות כתוצאה משינויים הורמונליים המתרחשים בגוף כדי לתמוך בתפקוד השליה. הורמונים אלו גורמים בין היתר להרפיה של שרירים במערכת העיכול ובכך נוצרת תחושת הבחילה והקאה. בדרך כלל הבחילות גורמות לחוסר נוחות, אך לא יגרמו לסיבוכים רפואיים או לנזק לעובר המתפתח. 

מה עושים?

1. חשוב להקפיד על מנוחה ככל שניתן – מכיוון שעייפות נוטה להגביר את תחושת הבחילה ומנוחה עוזרת לשמר אנרגיה.

2. מומלץ להעדיף ארוחות קטנות במהלך היום, במקום ארוחות גדולות ומרכזיות. 

3. רצוי להימנע ממאכלים חריפים, שומניים וכדומה. השתדלי לאכול יותר פחמימות ופחות שומנים, ולהעדיף מזונות קרים, פושרים ויבשים. 

4. חשוב גם לשתות הרבה נוזלים, בדגש על מים, ועדיף לשתות בכמויות קטנות, אך בתדירות גבוהה לאורך היום.  

בנוסף, לצד שינוי של הרגלים התנהגותיים בתקופת ההריון, רופא המשפחה יכול להמליץ על טיפולים תרופתיים העשויים לספק את ההקלה המיוחלת. כך למשל מומלצות תרופות ממשפחת האנטי-היסטמינים, אשר הוכחו כיעילות ובטוחות לטיפול בבחילות והקאות בהריון וניתן לקחת אותן בכל שלבי ההריון.  



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE