הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בכיר לשעבר בקרמלין: "רוסיה לא תצליח לנצח את אוקראינה"
חבר הפרלמנט לשעבר טען כי גורמים שונים הצליחו לשכנע את פוטין שהמבצע הצבאי יהיה מהיר ויעיל, וללא קורבנות אזרחיים - "אבל הם עבדו על כולנו"

חבר פרלמנט לשעבר בקרמלין, בוריס נאדז'דין, הביע בטלוויזיה הרוסית הממלכתית ביקורת חריפה על האסטרטגיה של הנשיא ולדימיר פוטין, ואמר כי רוסיה לא תוכל להביס את אוקראינה, וכי יש לפתוח מיד בשיחות שלום.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

ההתבטאות של נאדז'דין, שנצפתה על ידי מיליוני בני אדם ברשתות השונות, נחשבת כחריגה שכן הטלוויזיה הממלכתית במדינה לרוב משמיעה רק קולות התומכים בצד הרוסי ושבחים על ההישגים הצבאיים במתקפות נגד אוקראינה.

"האנשים ששכנעו את הנשיא פוטין, שהמבצע הצבאי המיוחד יהיה מהיר ויעיל, לא יפגע באוכלוסייה אזרחית, שאנחנו ניכנס ויחד עם הלוחמים הצ'צ'נים אנו נביא לסדר - האנשים האלה עבדו על כולנו", אמר חבר הפרלמנט לשעבר. 

הוא המשיך: "הנשיא פוטין לא סתם ישב וחשב על לצאת למבצע מיוחד. מישהו אמר לו שהאוקראינים ייכנעו, שהם יברחו, שהם ירצו להצטרף לרוסיה. מישהו היה חייב לספר לו את כל זה". 

"אנחנו עכשיו בנקודה שבה אנחנו צריכים להבין שזה בלתי אפשרי להביס אוקראינה באמצעות אותם משאבים ושיטות מלחמה קולוניאליות, איתן רוסיה מנסה לנהל את המלחמה", אמר נאדז'דין. "יש צבא חזק שמתנגד לצבא הרוסי, עם תמיכה מלאה של המדינות החזקות ביותר, במובן הכלכלי והטכנולוגי". 

לבסוף, נאדז'דין - שכיהן כחבר ב'איגוד הכוחות הימניים', מפלגה ליברלית כלכלית הנוטה לתמיכה במערב, אשר פורקה בשנת 2008 - הציע כי הצעד הבא צריך להיות "שיחות שלום על הפסקת המלחמה, ומעבר לטיפול בנושאים פוליטיים".

דבריו של נאדז'דין בתוך שטח רוסיה הם די חריגים, אך הקולות המטילים ספק בהמשך הלחימה ממשיכים לצוץ. מנחה הטלוויזיה איבן טרושקין, אמר בתחילת החודש כי העזרה שאוקראינה מקבלת מהמערב עלולה למנוע ממוסקבה להשיג "ניצחון מוחלט".

"כל עוד יש כוחות חיצוניים שמוכנים לשלוח אנשים, לתת להם נשק, למלא את הראש שלהם במידע רדיקלי, נראה לי שלצערי לא נוכל להגיע לניצחון מוחלט", אמר. 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE