הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לסין יש קרקעות ליד בסיסים צבאיים בארה"ב - וזה מה שלמועצה לביטחון לאומי יש להגיד
במשך כמה דקות, עיתונאית שאלה שוב ושוב על הנושא אותו הגדירה כסכנה ביטחונית, וקיבלה את אותה תשובה מתחמקת מג'ון קירבי: "עניין בעלות בתים הוא מחוץ לתחום שלי"

דובר המועצה לביטחון לאומי דחה ביום שלישי שאלה במסיבת עיתונאים בנוגע לרכישתה של סין קרקעות בשטח ארצות הברית, וטען כי מדובר ב"עניין של בעלות".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דובר המועצה לביטחון לאומי (צילום: AP)

 

במהלך התדרוך היומי של הבית הלבן, כתבת אל-ג'זירה, קימברלי הלקט, העלתה נושא אשר הפך לדאגה דו-מפלגתית, לפיו סין רוכשת קרקעות ליד בסיסים צבאיים. 

הלקט שאלה את הדובר ג'ון קירבי על הישויות הסיניות, חלקן קשורות לממשלה הקומוניסטית, אשר "קונות נדל"ן בארה"ב, בחלק מהמקרים חוות סביב מתקנים צבאיים. האם זה על הרדאר של הממשל, ומה נעשה כדי להגן על האמריקאים, ולוודא שהבתים יישארו במחירים סבירים?".

קירבי ניסה להתחמק מהנושא בכך שענה: "אני חושב שהשאלה על בעלות על בתים היא קצת מחוץ לתחום העיסוק שלי". 

העיתונאית התעקשה: "זו למעשה בעיה של ביטחון לאומי, במיוחד כאשר מדובר בסביבת מתקנים צבאיים", וכאשר קירבי ענה לה ש"הנשיא היה ברור לגבי חששות הממשל על שיטות סחר בלתי הוגנות של סין", הלקט לא הניחה לו: "זה לא קשור לסחר, זה קשור לביטחון לאומי".

קירבי, ששימש כדובר הפנטגון, המשיך להתחמק: "אני כנראה האדם הלא נכון לשאול על בעלות בתים כאן בארה"ב", והעיתונאית של אל-ג'זירה המשיכה לדחוק בו.

חילופי הדברים הגיעו לסיומם כאשר מזכירת העיתונות של הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר, 

לפתע מזכירת העיתונות של הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר, הפסיקה את השיח בין קירבי להלקט, ואמרה לדובר המועב"ט: "שלחתי את זה למשרד של בשבוע שעבר. היה לך שבוע להסתכל על זה. נוכל לחזור ולדון על זה לאחר מכן, כעת אנחנו ממשיכים הלאה".

 

דוברת הבית הלבן (צילום: AP)

 

חברי הקונגרס, כולל יו"ר ועדת המודיעין של הסנאט מארק וורנר, הביעו מוקדם יותר השנה דאגה בגלל רכישה של קבוצת Fufeng הסינית של שטח של יותר מ-1,200 דונם בשווי של 2.6 מיליון דולר, זאת ליד בסיס חיל האוויר גרנד פורקס בצפון דקוטה.

הסנאטור הדמוקרטי אמר בחודש יולי לרשת CNBC, כי "ועדת המודיעין של הסנאט השמיעה בקול רם את האזעקה לגבי איום המודיעין שמציבה סין… אנחנו צריכים להיות מודאגים ברצינות מהשקעות סיניות במקומות קרובים לאתרים רגישים, כמו בסיסים צבאיים ברחבי ארה"ב".

והרכישות לא נראו רק בצפון דקוטה, שכן הקרן למדיניות ציבורית של טקסס אמרה כי רוכשים סינים הוציאו 6.1 מיליארד דולר על נדל"ן ברחבי ארצות הברית במהלך שנת 2021. 

אז, בשנה שעברה, הסנטורים הרפובליקנים טד קרוז מטקסס ומרקו רוביו מפלורידה, הציגו חקיקה להגבלת רכישת קרקעות על ידי סין, איראן, קוריאה הצפונית ורוסיה ליד בסיסים צבאיים - זאת עוד לפני עסקת הנדל"ן בדקוטה הצפונית. 

קרוז אמר בזמנו כי הצעת  החוק "תבטיח שלמשטרים המאיימים על ארצות הברית - כמו המפלגה הקומוניסטית הסינית - אין את היכולת לרכוש קרקעות כדי ליירט ולשבש פעילות צבאית".




0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE