הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עיר בשקיעה: כ‏מחצית מתושבי סן פרנסיסקו נפגעו ישירות מפשיעה - שליש מתכננים לעזוב
‏ בעוד שתושבי העיר דיווחו שהיו קורבנות לשיעורי פשיעה גבוהים, רבים עוד יותר אמרו כי אינם סומכים על רשויות אכיפת החוק‏ וכשליש הושיעו כי הם מתכננים לעזוב את העיר
כמעט מחצית מתושבי סן פרנסיסקו הפכו לקורבנות גניבה בחמש השנים האחרונות, כאשר רבע מהם הותקפו פיזית או אוימו, כך על פי סקר חדש שפורסם על ידי הסן פרנסיסקו כרוניקל ביום שלישי השבוע.

‏מהנתונים עולה כי 45% מהנשאלים חוו גניבה וכ-24% חוו אלימות או איום כלשהו. ‏

‏שיעור זה גבוה אף יותר בקרב אוכלוסיות המיעוטים, כאשר 54% מהשחורים וכ-55% מהנשאלים המעורבים גזעית סיפרו שחוו גניבה, לעומת "רק" 43% מהתושבים הלבנים.

נשאלים שהזדהו כהיספנים היו בעלי סבירות גבוהה גם הם להיות מאוימים או מותקפים פיזית, כאשר 36% מבני הקבוצה דיווחו על אלימות כנגדם. ‏

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


‏רבים מהמשיבים היו בעלי דעות שליליות על רשויות אכיפת החוק, לאחר ש-41% מהם דירגו את ביצועי המשטרה כ'גרועים' או 'גרועים מאוד' ורק כ-18% העריכו את הביצועים כ'טובים' או 'מצוינים'. 

משיבים מגזע מעורב היו בעלי סבירות גבוהה יותר לחוש חוסר אמון כלפי המשטרה (52%), בעוד שבקרב היספנים הנתון נמוך יותר אך עדיין גבוה (43%). ‏

גם תושבי סן פרנסיסקו שלא הותקפו או נשדדו באופן ישיר ציינו שהעיר מתדרדרת. כ-65% מהנשאלים בסקר השיבו כך - כאשר עמדה זו היתה נפוצה במיוחד בקרב מבוגרים בטווח הגילאים של 50 עד 65 שסברו בכ-78% שהמצב בעיר הלך והחמיר.

כ-71% מבני ה-66 ומעלה הסכימו עם קביעה זו. ‏

‏ככל שהמשיבים התגוררו זמן רב יותר בסן פרנסיסקו, כך גדל הסיכוי שהלה יתגעגעו לזמנים עברו.

69% מאלה שהגיעו לעיר לפני 2009 קוננו על מה שהפכה להיות העיר.

יותר משליש חזו שהמצב רק יחמיר בשנתיים הקרובות, ושליש נוסף טען שהוא מתכנן לעזוב בשלוש השנים הקרובות.‏

‏סן פרנסיסקו חוותה את הירידה הגדולה ביותר באוכלוסייה מבין כל הערים הגדולות בארה"ב במהלך מגיפת הקורונה.

כ-6.3% מתושביה עזבו במהלך השנה שהסתיימה ביולי 2021.

המשיבים בסקר אמרו כי בכוונתם לעזוב בשל בעיות ידועות כמו היעדר דיור בר השגה, חסרי בית מרובים, פשיעה בלתי מבוקרת, ותסכול מפוליטיקאים מקומיים שלדעתם מסרבים לעשות דבר בנידון. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE