הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בזוס נדחק: הכירו את האיש השני העשיר בעולם
מייסד אמזון ממשיך לחוות ירידה בשווי הנקי שלו, וכעת הוא במקום השלישי ברשימה המיליארדרים של 'בלומברג', כאשר איש העסקים ההודי תפס את המקום השני אחרי אילון מאסק

מדד המיליארדרים של 'בלומברג' מראה כי השווי הנקי של מייסד אמזון, ג'ף בזוס, ספג ירידה משמעותית - והוא כבר לא במקום השני ברשימת האנשים העשירים בעולם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

בזוס נדחק למקום השלישי על ידי איש העסקים ההודי גאוטם עדאני, שראה זינוק בשווי הנקי שלו, ועלה למקום השני מהמקום ה-14 בו היה רק בתחילת השנה. 

ניתן לייחס את השינוי להצלחה המדהימה של עדאני ב-10 החודשים האחרונים, ולמכירת המניות של אמזון שהתרחשה מאז ינואר ופגעה בהונו של בזוס.

זו הפעם הראשונה שאדם מאסיה מדורג כל כך גבוה ברשימה של בלומברג. עדאני צבר הון מוערך של 146.8 מיליארד דולר - אחרי 263.9 מיליארד דולר של אילון מאסק, אשר מחזיק בגאווה את המקום הראשון. על פי הפרסום, בזוס עוקב אחר השניים עם הון של 145.8 מיליארד דולר. 

הונו של עדאני מרוכז בעיקר בחברה שלו 'קבוצת עדאני', העוסקת במספר תחומים עסקיים כמו פחם, נמלים, תקשורת ואנרגיה ירוקה. מניות בכמה מהחברות של המיליארדר ההודי ראו עלייה של 1,000 אחוזים מאז חודש יוני 2020.

הנפילה של בזוס נובעת בין היתר ממכירה של מניות הטכנולוגיה, שלפי בלומברג הפחיתו את הונו בכ-45 מיליארד דולר מאז חודש ינואר. כמו כן, הגירושים שלו ב-2019 תרמו לירידה בהון שלו, לאחר שאשתו לשעבר קיבלה ארבעה אחוזים ממניות אמזון - בשווי של 38 מיליארד דולר. 

כזכור, מייסד אמזון נחשב לאיש העשיר בעולם במשך כמה שנים, כאשר 'פורבס' דירג אותו ככזה בשנת 2018, 2019 ו-2020, לפני שמייסד SpaceX עקף אותו. 

מיליארדרים נוספים ראו ירידה ניכרת בהון שלהם במהלך השנה הנוכחית, שכן 500 האנשים העשירים בעולם ספגו הפסד משותף של 1.4 טריליון דולר במחצית הראשונה של שנת 2022, לפי המדד של בלומברג. 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE