הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארה"ב מבקשת עונש מוות למחבל שביצע את הפיגוע במנהטן בשנת 2017
התובע הכללי מריק גרלנד ממשיך לדרוש שסייפולו סייפוב בן ה-34 יוצא להורג, זאת לאחר שלפני כמעט חמש שנים הוא דרס למוות שמונה בני אדם בערב כל הקדושים

ממשלת ארצות הברית הודתה כי היא מתכננת לדרוש עונש מוות לגבר שהואשם ברצח כאשר נהג במשאית ודרס למוות שמונה בני אדם במנהטן, בערב ליל כל הקדושים של שנת 2017.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

במסמך שהוגש ביום שישי לבית המשפט הפדרלי במנהטן, נטען כי התובע הכללי מריק גרלנד "החליט להמשיך ולבקש עונש מוות" נגד סייפולו סייפוב. כך מסרו התובעים, שהודיעו על כך לעורכי הדין ולמשפחות הקורבנות. 

ההחלטה מגיעה לאחר שביולי 2021, גרלנד הקפיא את ההוצאות להורג הפדרליות בעוד שמשרד המשפטים בוחן את השימוש בעונשי מוות. זאת לאחר שההליך השנוי במחלוקת התחדש בשנה שלפני, תחת התובע הכללי לשעבר וויליאם בר, לאחר הפסקה של 17 שנים.

סייפוב בן ה-34, אזרח אוזבקי, הודה בחפותו בכתב אישום בן 28 סעיפים, כולל בגין רצח ותמיכה פעילה בארגון הטרור דאע"ש.

 

 

התובעים טענו שסייפוב השתמש בכוונה במשאית שהשכיר כדי לדרוס למוות אנשים לאורך הכביש המהיר ווסט סייד, בפיגוע שאירע ב-31 באוקטובר 2017, כאשר המניע שלו היה, בין היתר, להיכנס לשורות הארגון המדינה האסלאמית.

סייפוב בחר לבצע את המתקפה בערב ליל כל הקדושים בגלל שהרחובות מלאים באנשים, ועל פי התביעה הוא גם תכנן לפגוע בגשר ברוקלין. 

כזכור, בין ההרוגים בפיגוע הרצחני היו חמישה תיירים ארגנטינאים ותייר בלגי אחד. מלבד הנרצחים, יותר מ-12 בני אדם נוספים נפצעו באורח קשה. 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE