הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מספר שיא של תושבי ניו יורק עזבו את המדינה - ועברו לפלורידה
חודש אוגוסט הוא עם הנתון הגבוה ביותר של תושבי האמפייר סטייט שעברו למדינת הסאנשיין, כאשר השיא נשבר גם בהסתכלות שנתית. "אנשים פשוט לא רואים עתיד בניו יורק"

מספר שיא של תושבי ניו יורק החליפו בחודש שעבר את רישיונות הנהיגה שלהם לזה של פלורידה - כך על פי ניתוח של נתוני המחלקה לבטיחות בדרכים ורכב מנועי של פלורידה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shuttersrock)

 

בסך הכל, 5,838 תושבי האמפייר סטייס ביצעו את המעבר בחודש אוגוסט, שזהו המספר הגבוה ביותר שנרשם לחודש בודד בהיסטוריה. 

בהסתכלות שנתית, 41,885 תושבים של ניו יורק החליפו את רישיונות הנהיגה שלהם לאחר שעברו למדינת הסאנשיין, מה שמסמן גם שיא שנתי חדש. בסך הכל, פלורידה קיבלה 321,881 בקשות לשינוי הרישיונות. 

כאשר מעבר גדול נראה בתקופה בה מגפת הקורונה הייתה משמעותית יותר בחיינו, מומחים שיערו שהזרימה הגבוהה תצטמצם כאשר ההגבלות יתבטלו - אך כאמור הנתונים מראים אחרת. 

בין התושבים החדשים בפלורידה הוא מעצב האופנה הנודע אלווין ואלי, שהעתיק את מקום מגוריו הראשי לפאלם ביץ' במהלך המגפה, וטען בראיון כי הנהירה המתמשכת היא מדהימה.

"קודם כל אלה היו המיליארדרים. אז היו העשירים שהגיעו אחריהם. עכשיו יש לך את מעמד הביניים", אמר ואלי, שכבר פתח חנות בוטיק בפאלם ביץ', והוא מתכנן להרחיב את מספר הסניפים. 

הוא טען כי הסיבה שבגללה הוא החליט לעזוב את ניו יורק ולעבור למדינת הסאנשיין, קשורה בעיקר לדאגות לאיכות החיים. "הרבה משפחות פשוט התחילו להרגיש שניו יורק הופכת בלתי ניתנת למגורים. במיוחדת לזוגות צעירים עם ילדים בשנות ה-30 וה-40 לחייהם. הם לא רוצים לעלות לרכבת התחתית. זה עניין בטיחותי, עניין של בתי ספר".

סגן NYPD בדימוס שעבר עם משפחתו לג'קסונוויל בשנה שעברה, אמר ל'פוסט' שלניו יורקרים עדיין יש רשימה גדולה של סיבות למה לעזוב את המדינה. ג'ון מקארי האשים את המנדטים בהוחלו בקורונה, את הפשע הגובר ובתי הספר הלא טובים שגורמים לרבים לעזוב. 

מקארי טען שמנדט החיסונים לעובדי המגזר הציבורי הותירו אלפים ממעמד הפועלים בניו יורק מאוכזבים מממשלת העיר: "בשילוב עם העלייה בפשיעה ואפס כשירות מצד נבחרי הציבור שלנו, הרבה אנשים פשוט לא רואים לעצמם עתיד בניו יורק". 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE