הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פוטין מאיים בנשק גרעיני? "בסך הכל בלוף כדי להפחיד את כולם"
ראש הממשלה הרוסי לשעבר לא מאמין שהנשיא יפתח במתקפה גרעינית, שכן במקרה כזה "הוא עצמו יחוסל מיד". בינתיים, הוא מגייס מאות אלפי חיילים, "וקורא לרוסים להגן עליו, לא על המולדת"

ראש ממשלת רוסיה לשעבר, שכיהן תחת ולדימיר פוטין, אמר כי האיומים הגרעיניים של הנשיא הם בסך הכל "בלוף" שנועד להפחיד אנשים, זאת כי הוא מבין שהוא עשה טעות כאשר פלש לאוקראינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

ביום רביעי, פוטין הכריז על גיוס חלקי של 300,000 חיילי מילואים, ובנאומו האשים את מדינות נאט"ו בניסיון "לסחוט" את מוסקבה בנשק גרעיני, והדגיש כי הוא לא יהסס להשתמש "בכל האמצעים הזמינים כדי להגן על רוסיה ועל עמנו".

המערב פירש את הרטוריקה של פוטין כאיום על שימוש בנשק גרעיני. אבל מיכאיל קסיאנוב, שכיהן כראש הממשלה תחת פוטין בין השנים 2000-2004, אמר כי הנשיא לא יעשה דבר כזה. 

"הוא ניסה לגרום לאנשים לפחד משימוש בנשק גרעיני, אבל אני חושב שזה בקטגוריית בלוף", אמר ראש הממשלה הרוסי לשעבר בראיון ל'ניוזוויק'. "אני לא חושב שהוא יפנה לנשק גרעיני מהסיבה הפשוטה, שהוא מבין שהוא עצמו יחוסל מיד.זה יהיה סוף לשלטון שלו, ותהיה תוצאה קטסטרופלית".

קסאינוב טען שפוטין "החליט לשחק עם הקלף האחרון שלו במשחק הזה", במטרה להדאיג את מנהיגי המערב מתוך "הזכות הבלתי חוקית להשתמש בנשק גרעיני" כדי להגן על השטחים שהוא רוצה לספח.

לגבי גיוס מאות אלפי החיילים, קסיאנוב אמר כי מהלך זה מראה שהנשיא הרוסי "מכיר בכך שהוא עשה טעות שהתחיל את המבצע הצבאי הזה, התחיל את המלחמה העקובה מדם הזו נגד אוקראינה. הוא קורא לכל רוסיה להגן עליו, לא על המולדת".

"הצלחת הכוחות האוקראינים הביאה אותו למצב כל כך נואש, והוא בפאניקה", הוסיף. 

כבר כמה שנים שהוא לא ברוסיה, קסיאנוב סיפר ל'ניוזוויק' כיצד הבוס שלו לשעבר השתנה, ממנהיג התומך ברפורמות יעילות, לשליט סמכותי שפלש לשכנים ומאיים במלחמה גרעינית. 

"בתקופה שלי ובזמנו של ילצין, פוטין רק רצה שיראו אותו כדמוקרט. כרגע, הוא פוטין האמיתי - קצין ק.ג.ב עם השקפת עולם שונה מאוד, שהיא לגמרי לא נורמלית", אמר. "לא יכולתי אפילו לדמיין שנוכל להגיע למצב שיש לנו עכשיו".



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE