הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ממיסים ועד קניית בתים
איציק טרבלסי חובש כמה כובעים- רואה חשבון וגם ברוקר משכנתאות- מה שהופך את חיי הלקוחות שלו למאוד קלים בזמן שהם מבקשים לקנות בית. סיפורו של הילד המחונן, בן ה-29 בלבד, שהחל את לימודיו האקדמאים כבר בגיל 14, וכיצד הוא יקצר וייעל לכם את תהליך הרכישה

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


איציק טרבלסי

כל מי שקנה אי פעם בית מכיר את התהליך המתיש ומורט העצבים הזה: הגשת ניירת ועוד ניירת והספק אם אקבל משכנתא ובאיזו ריבית אם כן.

איציק טרבלסי מכיר זאת היטב כרואה חשבון שלקוחותיו פנו אליו בבקשה לספק להם את הניירת הדרושה לברוקר המשכתנאות (Mortgage Broker) ואז הוא התחיל לחשוב לעצמו: למה לא לחסוך מהם את כל הריצה הזאת הלוך ושוב, למה שלא יהפוך בעצמו לברוקר משכנתאות?

וכך הלך ולמד את המקצוע והוציא את הרשיון הדרוש.

חשוב לציין שזה עניין די נדיר למצוא רואה חשבון (CPA) המשמש גם כברוקר משכנתאות. למעשה, אני בספק שיש עוד מישהו כזה. אז יצאתי לפגוש את טרבלסי וגיליתי אדם לא שיגרתי לחלוטין וזהו סיפורו.

טרבלסי, 29, התגלה כילד מחונן עוד בזמן שהיה תלמיד בית ספר. הוא החליט להירשם ללימודי חשבונאות וכלכלה באוניברסיטה הפתוחה כשהיה בן 14 בלבד ובשביל שלא לוותר על חוויית התיכון, המשיך ללמוד שם במקביל.

"למדתי בבקרים בבית הספר ובערבים באוניברסיטה", מסביר טרבלסי, "המורים ומנהל בית הספר דווקא תמכו ואם היו מקרים שהיו מבחנים באוניברסיטה בשעות הלימודים, הסכימו שאעדר באותו היום מבית הספר".

 

איך שאר הסטודנטים הגיבו כשראו ילד יושב לידם בכיתה?

"זה היה להם קצת מוזר אבל הם אהבו אותי ואימצו אותי כמו אח קטן. הם גם היו מסתלבטים על זה לא פעם. באחד הקורסים שלקחתי, אחד הסטודנטים הרים את היד ושאל את הפרופסור: 'איציק רוצה לדעת מתי יום הורים?' בשבילי זה היה מאתגר בהתחלה ובתור ילד אהבתי את החברה המבוגרת יותר".

 

מתי סיימת את התואר הראשון?

"סיימתי תואר ראשון בחשבונאות וכלכלה בגיל 18 ובגיל 19 כבר עברתי את המבחנים לראיית חשבון. הייתי הכי צעיר בארץ אי פעם שסיים בגיל כזה וקיבל תואר ראשון בחשבונאות.

כשעשיתי את התואר הראשון באוניברסיטה הפתוחה היו שני קורסים מותנים אחד לשני, אתה לא יכול להירשם לקרוס המתקדם לפני שסיימת את הקודם, אבל לי בער לסיים את שניהם כדי להוציא את התואר לפני הצבא.

כשפניתי לעשות את שניהם, לא אישרו לי והייתי צריך להתעקש וקיבלתי אישור מותנה לעשות את שניהם ביחד. בגלל שהצלחתי, החליטו לפתוח את הקורסים ולאפשר לסטודנטים לקחת אותם במקביל. זה לימד אותי לא לוותר גם אם אומרים לי: זה בלתי אפשרי".

 

בצבא בטח השתמשו בכישורים שלך

"ודאי. שימשתי כקצין תקציבים ביחידת היועץ הכספי לרמטכ"ל במשרד הביטחון וסגן ראש יחידת המיסים של משרד הביטחון, שם בין היתר, ייעצתי באופן אישי לאלופים במטה הכללי ועבודותיי בנושאי מיסים הוצגו לראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל. תוך כדי הצבא גם עשיתי תואר שני במיסוי ישראלי, בינלאומי ואמריקאי, וסיימתי כמצטיין נשיא בממוצע 97 בגיל 21 בלבד. בנוסף, הייתי משמש כמרצה בקורסים שונים לתואר ראשון ושני בחשבונאות ומיסים בכמה אוניברסיטאות ומכללות בישראל במקביל לשירותי הצבאי".

 

מתי עברת לארה"ב?

"אחרי שירותי הצבאי פנו אלי ממשרד רואי חשבון בניו יורק ועברתי למנהטן, שם הרחבתי את התמחותי במיסוי אמריקאי. לאחר כשנה קיבלתי הצעת עבודה בהרמוסה ביץ' ועברתי לכאן. לפני כשלוש וחצי שנים פתחתי את המשרד שלי לראיית חשבון בוודלנד הילס".

 

היית צריך לעבור את הבחינות כאן לקבלת תעודת רואה חשבון מוסמך?

"כן, למרות שכל מדינה בעולם מקבלת את הרשיון שלי מישראל כרשיון בינלאומי ואני יכול לעסוק במקצוע בבריטניה, אוסטרליה או יפן,  לאמריקאים יש חוקים משלהם. אז במשך 11 חודשים למדתי בעצמי את הכל, קניתי ספרים, נבחנתי לבד וקיבלתי את רשיון ה- CPA, לאחר מכן גם השלמתי בשנה שעברה תואר שני במיסוי אמריקאי ב-CSUN".

 

קיבלת את רשיון הברוקר שלך להלוואות לאחרונה, איך הספקת גם ללמוד וגם לעבוד ועוד בתקופת המיסים?

"מספיקות לי ארבע שעות שינה בלילה. אני קם כל בוקר ב-4 בבוקר, שעות הבוקר המוקדמות הן השעות שלי שאני יושב בשקט מול המחשב ללא פגישות וטלפונים ועובד, אז במשך היום עבדתי ובערבים למדתי."

 

לאשתך זה ודאי נוח עם הילדים

"לחלוטין. יש לנו שני ילדים בני ארבע ושנה. כשהתינוק מתעורר בחמש לפנות בוקר, אני שם לתת לו את הבקבוק".

 

מה הביא אותך בכלל ללכת ללמוד ולהוציא רשיון ברוקר להלוואות?

"במסגרת העבודה שלי יצא לי להכין פעמים רבות את הניירת שלקוחות הצטרכו עבור קבלת ההלוואה. הכנת משכורות, דוחות מס, דוחות כספיים וכו', ונוצר "back and forth" ביני, ברוקר המשכנתאות והלקוח. כך עלה לי גם הרעיון ללכת וללמוד את המקצוע ולתת ללקוח שירות במקום אחד בשביל לחסוך ממנו את הפינג פונג הזה.

הרעיון הוא לתת ללקוח ראש שקט, כל מה שהוא צריך לעשות הוא רק למלא את האפליקיישן ואת כל השאר המשרד שלי עושה כי יש לנו את כל הניירת ממילא ולכן גם ניתן יהיה לעשות את הסגירה של ההלוואה מהר יותר".

 

נראה כי די נדיר למצוא רואה חשבון שהוא גם ברוקר הלוואות

"מאוד. בהתחלה אמרו לי שזה לא אפשרי, אין דבר כזה, אבל בדקתי ומצאתי שאין בעיה עם כך. לקח לי שנתיים לקבל את כל האישורים הדרושים".

איך הלקוח בדיוק מרוויח מכך, למעט עניין הטרטור כמובן?

"בגלל שאני רואה החשבון שלהם, אני יודע כמה הם צריכים להראות אם הם רוצים לקנות בית. אם הם עצמאיים למשל, ומגיעים אלי לפני שנגמרת השנה בנובמבר/דצמבר ומספרים לי שהם רוצים לקנות בית, אנו יכולים לתכנן כמה הוא צריך להראות כדי לקבל משכנתא בריבית טובה. אם הוא צריך להראות יותר הכנסה על מנת לקבל את ההלוואה בתנאים נוחים. זה אומר שהוא כמובן יצטרך לשלם יותר מיסים, אבל אנו נוכל לבדוק מה שווה לנו יותר. לקבל הלוואה בריבית נמוכה ולשלם יותר מיסים או לקבל הלוואה בריבית גבוהה יותר ולשלם פחות.

בנוסף, הלקוח מקבל תכנון מיסויי בעת לקיחת ההלוואה, אני מסביר על הטבות המס בעת הרכישה, שיקולי המס במידה ויחליט למכור בעתיד, וזה עוזר ללקוח לקבל החלטה מושכלת יותר לפני שהוא נכנס לעסקה משמעותית כל כך כמו רכישת בית למגורים או השקעה.

המטרה שלי היא להיות אקטיבי ולא פאסיבי, אני מנצל את היתרון שלי בתור רואה החשבון ומלמד את הלקוח התנהלות כלכלית נכונה ונבונה יותר שתעזור לו להיות מאושר למשכנתא, אני יודע מראש מה ה- UNDERWRITING של הבנק מחפש לראות מבחינה כלכלית, מגמות עסקיות, ולוקח את כל הידע שלי מעולם החשבונאות והמיסים כדי שהלקוח יקבל את ההלוואה שהוא צריך בתנאים הטובים ביותר עבורו".

 

אלו סוגי הלוואות אתם עושים?

"כל הסוגים, מהלוואות הרגילות לרכישת בית, הלוואות לבעלי בית ראשון (FHA LOANS), הלוואות מיוחדות של ריבית בלבד, הלוואות על סמך Bank Statement, הלוואות לבניה, Flips וכו'".

 

ספר לנו קצת על עסקאות שעשית לאחרונה ועל היתרונות ללקוח

"בהיותי גם רואה החשבון וגם הברוקר, הליך הגשת ההלוואה מהיר פי כמה וכמה מברוקר אחר. לדוגמא, אחד הלקוחות שלנו מילא אפליקיישן באתר שלי לצורך רכישת הלוואה ביום שני בשעה 10 בבוקר וכבר לאחר 3 שעות הגשנו לו את הבקשה להלוואה והיא אושרה תוך פחות מ-10 ימים.

כמו כן, במקרה אחר לקוח פנה אלינו כבר כשהיה שבוע ב- ESCROW והחליט לעבור אלינו בגלל שנתנו לו הצעה טובה יותר ולמרות שנכנסנו לעסקה באיחור רב, הספקנו לסגור בזמן והלקוח רכש את הבית שרצה בתנאים טובים יותר".

 

אם לקוח רוצה להתחיל את תהליך לקיחת המשכנתא, מה עליו לעשות?

"התהליך הוא מאוד פשוט, אפשר לפנות אליי או להיכנס ישירות לאתר, לקבל לינק להגשת אפליקיישן, וכבר באותו יום נוכל לעבוד על התיק של הלקוח ולהוציא לו PRE APPROVAL LETTER במטרה להתחיל בהליך חיפוש לבית. ברגע שהצעת הרכישה מתקבלת, אני עובד בשיתוף פעולה אדוק מול סוכן הנדל''ן ומטפל ללקוח בכל ענייני ההלוואה תוך מינימום התעסקות מצידו של הלקוח".

לטרבלסי יש שני משרדים בוודלנד הילס, האחד לראיית חשבון, שם נמצא צוות של ארבעה עובדים, בוגרי לימודי חשבונאות הנותנים את השירות במהלך היום, ומשרד שני להלוואות, שם הוא מעסיק בין השאר גם Loan Processor. את שני המשרדים מנהלת אשתו לינוי. היא גם עורכת את כל הפגישות ולוח הזמנים.

אחד הדברים שטרבלסי מתגאה בהם הוא שירות הלקוחות המצויין שלו. "אני אף פעם לא הולך לישון לפני שאני עונה לכל אחד על טקסט או ווטסאפ. השירות אצלי הוא ברמה הכי גבוהה וזה בא לידי ביטוי בכל, מהמקצועיות ועד הזמינות. אני תמיד זמין עבור הלקוחות שלי ורוצה לתת את השירות שאני הייתי רוצה לקבל". העובדה שמדובר בשני משרדים צמודים המספקים את השירות המלא תחת קורת גג אחת מקלה מאוד על הלקוחות וחוסכת את הצורך לעבור בין משרדים להעברת מסמכים.

 

איך לקוחותיך שומעים עליך?

"מפה לאוזן. העבודה שלי כרואה חשבון ועכשיו גם כברוקר משכנתאות, הן משרות אמון ואנשים מגיעים אלי בזכות המלצות של לקוחות אחרים. בסופו של דבר, האנשים שמים את כל החיים שלהם בידיים שלי ויש לי אחריות כלפיהם".

 

מתי יוצא לך לנוח, נראה שאתה עובד מסביב לשעון

"ביום שבת. אני שומר שבת וזה היום היחידי שאני מתנתק מהכל, מהטלפונים והעבודה ומבלה רק עם אשתי והילדים. התחלתי לשמור שבת כשהייתי בן 16 וזה עוד אחד מהדברים שאימצתי באהבה ושאני מקפיד עליהם עליהם עד היום".

 

רוצים לקבוע פגישה עם איציק טרבלסי? צרו קשר אתו בטלפון:

646.465.1085

21300Victory blvd Suite 705

Woodland Hills, CA 91367

 

9% לא
91% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE