הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דיווח: קנדה צפויה לאפשר כניסת תיירים שאינם מחוסנים
המהלך טרם קיבל אישור מצד ראש הממשלה טרודו, אך לפי הדיווחים כבר ב-1 באוקטובר יתאפשר להיכנס לקנדה מבלי להידרש להציג תעודת התחסנות, וללא בידוד למשך שבועיים

קנדה צפויה לבטל את הדרישה להציג הוכחת התחסנות כתנאי כניסה למדינה כבר בימים הקרובים, כך דווח בסוכנות הידיעות AP.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אחד ממעברי הגבול בין ארה"ב וקנדה (צילום: רויטרס)

 

בדומה לארצות הברית, גם קנדה חייבת זרים להיות מחוסנים לקורונה עם הגעתם למדינה, ובשלב זה לא ברור אם ארצות הברית מתכוונת לפעול באופן דומה ולהורות על ביטול המדיניות לקראת ה-1 באוקטובר.

כיום, זרים הנכנסים לקנדה מחויבים להציג הוכחת התחסנות, או לחילופין לעבור סדרות בדיקות קורונה ולשהות בבידוד (על חשבון הנוסע, לא המדינה) במשך 14 ימים.

לפי הדיווחים, מי שטרם נתן את האישור הסופי למהלך הוא ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, אך לפי ההערכות הוא יעשה זאת בימים הקרובים.

 

ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו (צילום: Getty Images)

 

מעבר להחלטה שלא לחייב זרים להציג הוכחת התחסנות, שינוי המדיניות גם יביא לכך שרשויות הבריאות של קנדה יפסיקו לבצע בדיקות קורונה אקראיות בנמלי התעופה הבינלאומיים במדינה. בנוסף, השימוש באפליקציה ייעודית שפותחה לצורך מעקב אחר תיירים - ArriveCan - יופסק.

מעבר לכך, השינוי גם צפוי להשפיע על ליגות הספורט השונות - בייחוד אלו שבהן יש קבוצות גם בארה"ב וגם בקנדה. במסגרת ביטול המדיניות, שחקני בייסבול, כדורסל, הוקי ועוד שאינם מחוסנים יוכלו להגיע לקנדה ולהשתתף במשחקים.

למעשה, מזה תקופה ארוכה רבים בקנדה קוראים לממשל לבטל את המדיניות, ביניהם ד"ר אנדרו מוריס - מומחה למחלות זיהומיות מטורונטו: "אני ורבים מעמיתיי סבורים שהיה צריך לבטת את זה מזמן, כי זה לא משכנע אנשים שאינם מחוסנים להתחסן, וזה לא מונע את כניסתם של וריאנטים חדשים למדינה".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE