הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הסופה הטרופית 'איאן': ביידן ודה-סנטיס הכריזו על מצב חירום בפלורידה
הסופה צפויה להתחזק להוריקן, להכות ביבשה מצפון לטמפה, ולהמשיך לאזורי המרכז והצפון של מדינת הסאנשיין. בינתיים, התושבים מרוקנים את המדפים - ויש מחסור כבד במי שתייה

עונת ההוריקנים שקטה באופן יחסי לתקופה - אך הסופה 'איאן' מתקרבת לפלורידה במהירות ומטילה פחד בקרב התושבים. בינתיים, הנשיא ג'ו ביידן והמושל רון דה-סנטיס, כל אחד בנפרד, הכריזו על מצב חירום במדינה כדי להעמיד משאבים למקרה הצורך. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

הסופה הטרופית יאן נמצאת כעת במסלול לכיוון פלורידה, והיא צפויה להכות ביבשה במהלך השבוע הבא. נכון ליום שבת, המרכז הלאומי להוריקנים (NHC) חזה כי הסופה עשויה לעלות לרמת הוריקן עד סוף יום ראשון, עם פוטנציאל להגיע לעוצמה בקטגוריה 3. 

על פי ה-NHC, הסופה הטרופית תגיעה לחוף בפלורידה ממש מצפון לטמפה, ותעבור ברוב אזורי המרכז והצפון של המדינה, ותפסח על אזורים דרומיים כמו מיאמי. 

הנשיא ביידן, שהיה אמור להגיע ביום שלישי לדרום פלורידה אך דחה את הביקור, הכריז על מצב חירום - המעניקה למחלקה לביטחון המולדת ולסוכנות הפדרלית לניהול מצבי חירום סמכויות כדי לתאם מאמצי סיוע באסון טבע ולספק סיוע. גם המושל רון דה-סנטיס הכריז על מצב חירום, וגייס את המשמר הלאומי של המדינה.

 

 

על אף המסלול החזוי, המומחים מדגישים כי הוא יכול להשתנות ומבקשים להמשיך להתעדכן:

"המטרה היא לא להיבהל, אבל יש לזכור שזו לא צריכה להיות סופת הוריקן גדולה כדי שהיא תגרום לנזק", אמר המטאורולוג כריס גיבסון ל'אורלנדו סנטינל'. "למרבה המזל, העונה הזו הייתה שקטה יחסית, אבל אנשים צריכים להיות מוכנים במקרה שבו 'איאן' יגיע אלינו… בשלב זה, זה עדיין קצת מטושטש. אז חשוב להמשיך ולהתעדכן בימים הקרובים".

עם הפרסום על התקרבות הסופה, תושבי פלורידה - אשר בעלי ניסיון עבר מר - מיהרו לחנויות ורוקנו את המדפים. על פי הדיווחים, מספר גדול של סופרמרקטים מרכזיים בעיר אזלו מבקבוקי המים.

באחד העיתונים המקומיים תיארו עובד בסניף וולמארט באורלנדו אומר ללקוחות שמבקשים לקנות מים: "אין לנו יותר. תחזרו מאוחר יותר, כרגע אין לנו". כך גם תושבת פלורידה סיפרה לאחד מערוצי התקשורת: "זו החנות השלישית שבה ביקרתי היום. אם לא אמצא, אצטרך לנסות שוב מחר". 

אוניברסיטה באזור דייטונה ביץ' הוציאה צו פינוי חובה בעקבות הסופה הקרבה, ואוניברסיטה אחרת בדייטונה ביץ' פרסמה הנחיה דומה עבור 3,700 הסטודנטים שלה, שתתחיל מיום שני הקרוב. 

"תאריך החזרה ייקבע ברגע שהתנאים יהיו בטוחים. אנחנו מעודדים את הסטודנטים לתכנן תוכניות לפינוי בתי מגורים כבר מיום ראשון בבוקר", נמסר מהמוסד האקדמי. 

 

 

3% לא
97% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE