הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התמיכה הרפובליקנית בטראמפ צונחת
הסקר מראה ירידה של 20 אחוזים בתמיכה של הרפובליקנים והעצמאיים הנוטים לשמרנות כלפי הנשיא לשעבר. לגבי ביידן, יותר ממחצית מעדיפים לראות דמוקרט אחר עומד בראש המפלגה

כאשר הצרות המשפטיות ממשיכות להיערם, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ רואה ירידה משמעותית בתמיכה בו בקרב המצביעים הרפובליקנים. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

על פי סקר שנערך בשיתוף פעולה בין רשת ABC ו'הוושינגטון פוסט' ופורסם ביום ראשון, נראית ירידה תלולה בפופולריות של טראמפ, בהשוואה לתמיכה הרחבה בה זכה בשנת 2020, כאשר העמיד את עצמו לבחירה עבור קדנציה שנייה. 

הממצאים מראים כי 47 אחוזים מהנשאלים הרפובליקנים והעצמאיים הנוטים לשמרנות, אמרו כי הם תומכים בנשיא לשעבר כמועמד המפלגה בבחירות 2024, בעוד ש-46% מתנגדים לכך. מדובר בירידה של 20 אחוזים בתמיכה בו לעומת שנת 2020.

הסקר גם הראה כי הנשיא המכהן ג'ו ביידן מתחזק מעט בהתמודדות היפותטית בינו לבין טראמפ, וגובר עליו ב-48 לעומת ב4. עם זאת, כאשר מאגר המשיבים לסקר השתנה כך שיכלול רק מצביעים רשומים, המספרים התהפכו וטראמפ הוביל את ביידן 48-46. 

הסקר נערך בטלפון, באנגלית ובספרדית, בקרב מדגם אקראי של 1,006 מבוגרים, כולל 908 מצביעים רשומים. 

בהמשך, 52% מהמשתתפים אמרו כי הם חושבים שיש להאשים את טראמפ בפשע באחד מהתיקים הפדרליים הרבים שיש נגדו. על פי חדשות ABC, התמיכה בהעמדתו לדין דומה לממצאים שנראו מיד לאחר ההסתערות על הקפיטול, ב-6 בינואר. 

לגבי ביידן, הסקר הראה כי רק 35 אחוזים מהנשאלים הדמוקרטים או עצמאיים נוטים למפלגה הליברלית, תומכים בנשיא לרוץ לכהונה שנייה. עם זאת, 56 אחוזים מהמשתתפים אמרו כי הם מעדיפים לראות מנהיג אחר עומד בראש המפלגה. 

 

(צילום: Shutterstock)

 

בסקר שפורסם ביום ראשון שעבר על ידי רשת NBC, נמצא כי 54 אחוזים מחזיקים בדעות שליליות כלפי טראמפ, ואילו 34 אחוזים בדעות חיוביות. 

בממצאים האלה נמצא גם כי דירוג האישור של ביידן הגיע לשיא של 11 חודשים, כאשר קיבל 45 אחוזים. זאת, לאחר שפל שהגיע השנה כאשר האמריקאים היו מודאגים מאוד מהאינפלציה וממיתון אפשרי. אך ככל שהחששות הכלכליים שככו, האהדה כלפי ביידן עלתה.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE