הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בכירים במשטרה על הפשיעה הגואה: "יש חוסר ערך לחיים, אין חשש מהשלכות"
מפקדי משטרת שלוש הערים הגדולות של טקסס התייחסו לפשיעה האלימה ברחבי המדינה, כאשר האשימו בין היתר את מערכת המשפט החלשה והשחיקה של הקצינים

מפקדי המשטרה של הערים הגדולות בטקסס - יוסטון, סן אנטוניו ואוסטין - התיישבו אחד ליד השני והחלו לנהל דיון קשה על הפשיעה המשתוללת במדינה ובארצות הברית בכלל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

השלושה, שהשתתפו בפסטיבל 'טקסס טריביון', אמרו כי המחלקות שלהם נמצאות בסכנה בגלל שיעורי הפשיעה העולים, השחיקה חסרת התקדים של קצינים - וגזרות דין חלשות לעבריינים שביצעו פשעים אלימים. 

"יש חוסר ערך לחיים, ולבריאות האנשים. וברחובות, אני חושב שאין להן חשש מהשלכות", כך אמר מפקד משטרת סן אנטוניו, וויליאם מקמנוס.

בגזרה שלו, מתחילת השנה, נרשמו 183 מקרי רצח בעיר סן אנטוניו - שזו עלייה של 86.7% לעומת אותה תקופת זמן בשנת 2021.

יוסטון ראתה זינוק עצום בפשיעה בשנה הקודמת, כאשר אז העיר חוותה 437 מקרי רצח, לעומת 261 בשנה שלפני. בעיר הגדולה של טקסס, אוסטין, נרשמו 323 אירועי רצח מתחילת השנה הנוכחית, שזו ירידה קלה מ-327 מקרים שדווחו באותה מסגרת זמן בשנה שעברה. 

 

 

טרוי פינר, מפקד משטרת יוסטון, הטיל את האשמה לפשע המשתולל על הקפאת מערכת המשפט בזמן מגפת הקורונה, ו"המערכת השבורה של המשפט הפלילי".

"התובעים מתווכחים עם מפקדי המשטרה. מפקדי המשטרה מתווכחים עם השופטים. כולם צריכים להתאחד, אבל חשוב מכך - אי אפשר לתרץ ופשוט להתנהג כאילו כלום לא קורה", אמר פינר באירוע. "זה מאוד מתסכל אותי, כמפקד, שהגברים והנשים שלנו רצים לסכנה ומתמודדים עם כל השטויות האלה שנמצאות שם בחוץ, אבל אף אחד לא רוצה לדבר על הדברים עם השכל הישר". 

"צריך שתהיה לך מערכת שבה אנשים אלימים נשפטים, וזה מה שמגיע להם, ושיורשעו וייכנסו לכלא. יש מקום לעבריינים אלימים. ואם אנחנו עושים את זה כמו שצריך, אנחנו נראה ירידה בפשיעה, בוודאות".

ג'וזף צ'אקון, ראש משטרת אוסטין, אמר כי לפני מגפת הקורונה חמישה עד שבעה שוטרים עזבו את המחלקה - אך המספר זינק ל-25 או יותר באביב 2020. "זה היה אגרוף. כשהקורונה הכתה במרץ 2020, ואז התקרית עם ג'ורג' פלויד התרחשה במאי. בין השניים האלה, ראיתי מספר שיא של אנשים שמתפטרים ופורשים".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE