הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אירוע ירי המוני בבית ספר ברוסיה: 13 בני אדם, מתוכם שבעה ילדים, נרצחו ביריות
לפי ועדת החקירה הרוסית, החמוש בן ה-33, אשר למד בעבד באותו ביה"ס, לבש חולצה שחורה עם "סמלים נאציים". בתום מסע הרצח, הוא התאבד בירייה

13 בני אדם נרצחו, בהם שבעה ילדים, ולפחות 21 אחרים נפצעו כאשר אדם חמוש נכנס לבית ספר בעיר איזבסק שבמרכז רוסיה, ופתח באש לכל עבר. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: AP)

 

משרד הפנים של רוסיה אישר את התקרית הקשה, וציין כי הגבר החמוש התאבד בירייה בתום מסע הרצח. לפי הדיווחים, בין הפצועים ישנם 14 ילדים ושבעה מבוגרים. עוזר של שר הבריאות הרוסי מסר כי 14 צוותים של אמבולנסים הגיעו לזירה וסיפקו סיוע רפואי.

ועדת החקירה הרוסית זיהתה את החשוד כארטם קזנצב, יליד 1988 מאיזבסק ובוגר בית הספר בו טבח. על פי הפרטים שדווחו, הוא לבש חולצה שחורה עם "סמלים נאציים".

"נכון לעכשיו, חוקרי ועדת החקירה הרוסית עורכים חיפוש במקום מגוריו, בודקים את הזהות וההשקפות שלו, וחוקרים את הסביבה שלו. האמונה שלו בדעות ניאו-פאשיסטיות ובאידיאולוגיה נאצית נחקרת", נמסר מוועדת החקירה.

אלכסנדר ברצ'לוב, מושל אזור אודמורטיה - שם אירע הירי - פרסם הודעת וידאו בה אמר כי היורה נכנס לבית ספר בעיר המונה 640,000 איש, רצח מספר ילדים ואת שומר בית הספר. מהדיווחים עולה כי החמוש תחילה ירה במאבטח, ואז נכנס למוסד הלימודים כדי להמשיך במסע הרצח. 

כמו כן, ממידע ראשוני עולה כי היורה היה חמוש בשני "אקדחים טראומטיים". הנשק בדרך כלל טעון בכדורי גומי או קליעים פחות קטלניים, אך כלי הנשק שהיו ברשותו של החשוד הוסבו לירי אש חיה. 

בבית הספר לומדים 982 תלמידים בין כיתות א' עד יא', ועובדים בו 80 מורים. כך דווח בסוכנות הידיעות הרוסית 'נובוסטי'. בעקבות הירי, אזור אודמורטיה הכריז ימי אבל, מהיום עד ה-29 בספטמבר. כמו כן, נמסר כי תינתן תמיכה פסיכולוגית לקרובים של ההרוגים והפצועים.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE