הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעלי העסקים בסן פרנסיסקו מודאגים מאוד מהפשיעה בעיר: "אנחנו נמצאים עמוק בדעיכה"
מספר הפשעים בעיר הרביעית בגודלה בקליפורניה עלה בשמונה אחוזים, והעסקים מושפעים מכך באופן ישיר. "רק בקהילה שמרגישה בטוחה - גם מקומות העבודה יפרחו"

כמו ערים רבות ברחבי ארצות הברית, סן פרנסיסקו חווה זינוק גדול בפשיעה האלימה - מה שמשפיע לרעה על העסקים בעיר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

חמיד מוג'אדאם, מנכ"ל חברת הנדל"ן Prologis, נשדד מחוץ לביתו באיומי אקדח, בשעות היום בחודש יוני. בעקבות התקרית הטראומטית, הוא שלח מכתב למנהיגי הממשלה בדרישה לנקוט בפעולה. 

"קשה לי להגיד למועמדים פוטנציאליים שהם צריכים לעבור לסן פרנסיסקו. אנחנו משלמים כמה מהמסים הגבוהים ביותר, מבחינה מקומית וארצית, ובכל זאת אין לנו תחושת ביטחון", כתב במכתב, שהגיע לידי רשת 'פוקס ניוז'. 

"ההגנה על ביטחון הציבור צריכה להיות בראש סדר העדיפויות של הממשלה - זה הבסיס לעיר מצליחה. רק בקהילה שבה אנשים מרגישים שהם ובני משפחותיהם בטוחים, גם מקומות העבודה והתרבות יפרחו", הוסיף.

מוג'אדאם, שנמצא גם בדירקטוריון של מועצת אזור המפרץ, הודה כי הוא "חושש מאוד" שהעיר "נמצאת עמוק בדעיכה, שאולי היא לעולם לא תתאושש - או לפחות בעוד רבה מאוד זמן".

המספר הכולל של הפשעים בסן פרנסיסקו, העיר הרביעית בגודלה בקליפורניה, עלה בשמונה אחוזים מהשנה שעברה, כך על פי נתונים מה-18 בספטמבר שפרסמה מחלקת המשטרה. הפשעים כוללים אונס, שוד, תקיפה וגניבת רכב.

 

(צילום: Shutterstock)

 

מנכ"ל מועצת המפרץ, ג'ים וונדרמן, התייחס גם הוא לפשע הגואה בעיר, ואמר כי זו אחת הסיבות העיקריות שעובדים רוצים להישאר במשרה מרחוק ולא לחזור למשרדים. "זו לא הסיבה היחידה, אבל היא אחת מהן, וכשאנחנו חושבים על הרצון להחזיר את הכלכלה התוססת כאן, אנחנו נצטרך לטפל בסוגיית הפשיעה", אמר.

וונדרמן ציין כי נושא הפשיעה הוא בראש של כל העסקים בעיר ושל ציבור התושבים. "אני יודע שזה לא ייחודי לסן פרנסיסקו או לאזור המפרץ, אבל זה לא ברמה שהיא מקובלת עלינו, ואנחנו צריכים לעבוד כדי להפחית אותה".

גם בסוף חודש אוגוסט, אגודת סוחרי קסטרו קראה למנהיגי העיר "לנקוט בפעולה" למיגור הפשיעה, לבעיית חסרי הבית ולנושאים אחרים אשר משפיעים על האזור - ואף איימו להפסיק לשלם מיסים ועמלות אם דבר לא ייעשה.

בתגובה לדברים של בעלי העסקים, משרדו של לונדון בריד, ראש העיר, מסר כי הם "מתמקדים בהפיכת סן פרנסיסקו למקום שבו אנשים רוצים לחיות, לעשות עסקים ולעבוד". המשרד הצביע על התקציב שכולל מימון להוספת 200 שוטרים, כמו גם תקנות חדשות שנועדו לרסן את שוק הסחורות הגנובות ולתת לאנשי הביטחון גישה קלה יותר לצילומי אבטחה. 

שיעורי הרציחות בעיר נותר "בשפל כמעט היסטורי", אך עדיין יש "עבודה רבה לעשות בפשע רכוש ובנושאים אחרים של בטיחות הציבור", נמסר ממשרדו של בריד. 

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE