הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המהומות באיראן: אילון מאסק מתגייס לטובת האזרחים
בהסכמת ממשלת ארצות הברית, מנכ"ל SpaceX הודיע כי יפעיל את שירותי הלוויין שלו כדי לאפשר למיליוני איראנים גישה לאינטרנט ולרשתות חברתיות - בדיוק כמו שעשה באוקראינה

מנכ"ל SpaceX, אילון מאסר, קיבל אור ירוק מטעם ממשלת ארצות הברית להפעיל את שירות האינטרנט הלווייני שלו כדי לסייע לאיראנים אשר ממלאים את הרחובות ומפגינים על מותה של אישה שנעצרה ונהרגה במהלך מעצר של משטרת "המוסר".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

הגישה לרשתות חברתיות באיראן - כמו אינסטגרם ווואטסאפ - נחסמה על ידי ממשלת איראן בעקבות ההפגנות  האלימות של האזרחים אשר זועמים על מותה של הצעירה. לצד שיבוש באחת ממפעילות הטלפונים הסלולריים הגדולות במידה, מיליוני איראנים נותרו ללא אפשרות חיבור לאינטרנט. 

מכאן, ביום שישי, משרד האוצר האמריקאי פרסם הנחיות להרחבת שירותי האינטרנט הזמינים עבור איראנים, זאת למרות הסנקציות הרבות שהטילה וושינגטון על טהרן. 

גם משרד החוץ פרסם את הצעדים שהוא נוקט, כאשר מזכיר המדינה אנתוני בלינקן כתב: "נקטנו היום פעולות לקידום חופש האינטרנט וזרימת המידע החופשית עבור העם האיראני, והנפקנו רישיון כללי כדי לספק להם גישה רבה יותר לתקשורת דיגיטלית כדי להתמודד עם הצנזורה של ממשלת איראן".

 

 

האיש העשיר בעולם אמר ביום שני שהחברה שלו רוצה לספר את שירותי הפס הרחב של הלוויין Starlink, שכבר סופק לאוקראינה עם תחילת הפלישה הרוסית למדינה. עבור כך הוא נדרש להגיש בקשה לחרוג מהסנקציות, מה שאושר על ידי הממשל האמריקאי.

הרקע לדברים הוא הפגנות קטלניות מאוד ברחבי איראן בעקבות מותה של מהסה אמיני, צעירה בת 22 שמתה לאחר שנעצרה על ידי "משטרת המוסר" שהטילה ספק באופן בו היא לבשה את החיג'אב שלה.

מאז, מאות בני אדם מילאו את הרחובות בערים הגדולות במדינה, והפגינו בזעם במה שהתדרדר להתקלויות קשות עם כוחות הביטחון המקומיים. הטלוויזיה הממלכתית אמרה כי מספר ההרוגים ב"מהומות האחרונות" עלה ל-35, כולל חמישה אנשי ביטחון.

נשיא איראן, אבראהים ראיסי, אמר ביום שבת כי המדינה שלו חייבת "להתמודד באופן נחרץ עם אלה שמתנגדים לביטחון ולשלווה של המדינה". דבריו של מנהיג איראן נאמרו בשיחת תנחומים עם משפחתו של איש ביטחון שנדקר למוות בשבוע שעבר, לכאורה על ידי מפגינים. 

10% לא
90% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE