הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ ביקש מהתורמים שלו להפסיק לתמוך בדה-סנטיס
האהדה הגדולה כלפי מושל פלורידה סימנה אותו כיורש של תפקיד מנהיג המפלגה הרפובליקנית - עובדה אשר לא משמחת את הנשיא לשעבר המעוניין להתמודד לכהונה שנייה

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ביקש מכמה מהתורמים שלו להפסיק להעביר כספים לקמפיין של מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, אשר נחשב כמי שעשוי לרשת את תפקיד מנהיג המפלגה הרפובליקנית. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

כזכור, טראמפ היה מי שדחף ועיצב פוליטית את דה-סנטיס בגבולות מדינת הסאנשיין, כאשר תמך אז בחבר הקונגרס הלא מוכר לפריימריז לתפקיד המושל בשנת 2018. בעוד תנועת MAGA עמדה מאחורי דה-סנטיס, הוא הצליח לזכות במושלות, ומאז האהדה כלפיו נמצאת בעלייה מתמדת. 

אך כפי שכבר דווח בעבר, טראמפ חושש מדה-סנטיס ומעמדו העולה, והנשיא לשעבר נאלץ כעת לאכול את מה שהוא בישל, כאשר הסיכויים של מושל פלורידה להאפיל עליו בתודעה של הרפובליקנים היא גבוהה מאוד. 

וכאשר דה-סנטיס נמצא בעיצומו של קמפיין לקראת בחירות אמצע הקדנציה, אז יתמודד על התפקיד מול המושל לשעבר צ'רלי כריסט, הוא מקבל תרומות מרפובליקנים רבים. 

אלא טראמפ, שעוקב אחר ההופעות של דה-סנטיס והסקרים החיוביים כלפיו, פנה לכמה תורמים שלו שתורמים גם למושל פלורידה, וביקש מהם להפסיק את התמיכה במושל, מאחר שהוא יכול להיות יריב פוטנציאלי לתפקיד ראש המפלגה לקראת בחירות 2024. 

על פי הדיווח של ה'וושינגטון פוסט', דה-סנטיס קיבל תמיכה כספית מהמיליארדר קן גריפין, מייסד Citadel, שאמר בפומבי שהוא לא יתמוך בקמפיין הנשיאותי של טראמפ וכינה את כהונתו של הנשיא לשעבר כ"מפלג וחסר טעם".

ביום ראשון פורסם סקר של רשת ABC בשיתוף עם ה'וושינגטון פוסט', והממצאים שלו מראים צניחה בפופולריות של טראמפ, בהשוואה לתמיכה הרחבה בה זכה בשנת 2020. 

על פי הדוח, 47 אחוזים מהנשאלים הרפובליקנים והעצמאיים הנוטים לשמרנות, אמרו כי הם תומכים בנשיא לשעבר כמועמד המפלגה בבחירות 2020, בעוד ש-46% מתנגדים לכך. מדובר בירידה של 20 אחוזים בתמיכה בו לעומת מלפני שנתיים. 

כמו כן, 52% מהמשתתפים בסקר אמרו כי הם חושבים שיש להאשים את טראמפ בפשע באחד מהתיקים הפדרליים שיש נגדו. 

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE