הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קנדה מבטלת כמה מהגבלות הקורונה הנוקשות שלה
הממשלה הודיעה כי נוסעים לא יידרשו יותר לעטות מסכות במטוסים, וכי מטיילים זרים המגיעים למדינה לא חייבים להציג הוכחת חיסון או לבצע בדיקות

ממשלת קנדה הודיעה ביום שני כי היא מבטלת כמה מצווי החירום שהעבירה בעקבות התפרצות מגפת הקורונה, בהם חובת עטיית המסכות ודרישת החיסונים. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shuttertstock)

 

משרד התחבורה הקנדי פרסם כי החל מה-1 באוקטובר, נוסעים במטוסים לא יחויבו לעטות מסכות על פניהם. "אנחנו יכולים לעשות זאת כי עשרות מיליוני קנדים הפשילו שרוולים, והתחסנו", אמר השר עומר אלגברה. 

שר הבריאות, ז'אן-איב דוקלוס, אמר כי אחת הסיבות להחלטה שהתקבלה היא שחלק מהאזרחים הקנדים היו בחודשים עם גישה שלילית אשר הקשתה על חברות התעופה והצוותים שלהן לאכוף את מנדט המסכה. 

נוסף למנדט המסכות, ממשלת קנדה הודיעה כי היא מבטלת את הדרישה להיות מחוסן על מנת להיכנס למדינה, כאשר עד כה מטיילים זרים שלא התחסנו נדרשו לבצע בדיקת קורונה עם הגעתם ולהיכנס לבידוד של שבועיים. חובת החיסונים תבוטל ב-30 בספטמבר. 

הממשלה, בראשות ג'סטין טרודו, הודיעה גם כי היא מפסיקה את בדיקות הקורונה האקראיות בשדות התעופה, ואין צורך למלא מידע אישי באפליקציית ArriveCan, כפי שנדרש עד כה.

 

(צילום: Shuttertstock)

 

מלבד תחבורה אווירית, הממשלה ביטלה גם את הדרישה לבצע בדיקת קורונה לפני העלייה לשייט בספינה. 

"הסרת ההגבלות בגבול נגרמה על ידי מספר גורמים, כולל מודלים אשר מצביעים על כך שקנדה עברה במידה רבה את שיא גל האומיקרון BA.4 ו-BA.5, ששיעורי החיסון בקנדה הם גבוהים, אשפוזים ושיעורי מוות נמוכים יותר, כמו גם הזמינות והשימוש בבוסטרים, בדיקות מהירות וטיפולים לקורונה", אמרה הממשלה בהצהרה לציבור.

החובה כאמור הוסרה, אך הסוכנות לבריאות הציבור של קנדה עדיין ממליצה מאוד לציבור להמשיך לעטות מסכות, במיוחד בסביבה צפופה כמו מטוסים ורכבות. 

נושא ביטול הצווים עבור המאבק בקורונה עלה בישיבת הוועידה ביום רביעי, שם שר התיירות, רנדי בויסון, אמר לעיתונאים כי "אנו הולכים לוודא שכשאנחנו פותחים את הכלכלה, נעשה זאת בצורה שיטתית ומכבדת".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE