הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אחת הסיבות העיקריות לעלייה במחירי הדיור: המעבר לעבודה מרחוק
מחקר של בנק פדרלי מצא כי יותר מ-60% מהזינוק במחיר הבתים נבע מהשינוי באופן העבודה, אשר נגרם בגלל התפשטות מגפת הקורונה

השינוי בשוק התעסוקה בגלל הקורונה, במסגרתו רבים החלו לעבוד מרחוק, הוא גורם גדול בזינוק הגבוה במחירי הבתים. כך על פי מחקר שנערך עבור הבנק הפדרלי של סן פרנסיסקו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

חוקרי הפד ציינו כי מחירי הבתים בארצות הברית זינקו ב-24% מנובמבר 2019 לנובמבר 2021 - תקופה שבה לפחות 60% מהעובדים עבור לעבוד מהבית בגלל התפשטות הנגיף.

מכאן, על פי סיכום המחקר, יותר מ-60% מהעלייה במחירי הדיור נבעה ממגמת שינוי מקום העבודה.

"התוצאות שלנו מצביעות על כך שעליית מחירי הבתים במהלך המגפה, שיקפו שינוי ביסודות - ולא בועה ספקולטיבית", אמר הכלכלנים אוגוסט קמץ וג'ון מונדרגון מהפד של סן פרנסיסקו, ויוהנס וילנד מאוניברסיטת קליפורניה, סן דייגו. "זה מרמז שהשינוי של עבודה מרחוק עשוי להיות גורם מכריע של עלויות הדיור העתידיות והאינפלציה".

 החוקרים ציינו כי עובדים מרחוק "היו מסוגלים לעבור לערים עם דיור זול יותר או שירותים אטרקטיביים יותר".

"ההערכות שלנו מראות שאחוז אחד יותר של עובדים מרחוק, גורמת למחירי הבתים לעלות בכ-0.9 אחוזים - מספר שהוא קטן מההערכות הראשוניות אבל עדיין גדול מאוד", נכתב. 

מחירי הבתים זינקו לשיאים במהלך המגפה, כאשר העובדים כבר לא היו מחוייבים למקום העבודה הפיזי. אבל מאז השוק התייצב, כאשר העלייה בשיעורי המשכנתאות פגעה במחירים, ודחפה לשוליים קונים פוטנציאליים רבים.

 

(צילום: Shutterstock)

 

ובינתיים, הניסיון של חברות רבות להחזיר את העובדים אל המשרדים, הביאה לשכירים רבים לשוב לעיר אותה עזבו - מה שגם גרם לעלייה בעלויות שכר הדירה, ותרם לאינפלציה הגבוהה בעשרות השנים האחרונות.

מוקדם יותר ביום שני פורסם כי ישנה נסיגה המונית מחוזי רכישה של דירות. על פי הניתוח של Redfin, כ-64 אלף חוזים בוטלו בחודש אוגוסט, שזה כ-15.2% מכלל חוזי הרכישה. 

בג'קסונוויל, פלורידה, האחוז היה הגבוה ביותר, עם 26.1% מהמכירות הופסקו. לאס וגאס, נבדה, נמצאת אחריה עם 23 אחוזים, ואז אטלנטה עם 22.6%, אורלנדו עם 21.9%, ופורט לודרדייל עם 21.7%. 

בניתוח הוסבר כי "ההאטה בשוק הדיור מאפשר לרוכשים להתנער מעסקאות, מכיוון שבהרבה מהמקרים זה אומר שהם לא צריכים לוותר על תנאים חיוניים בחוזה כדי להתחרות, כפי שהתחרו במהלך טירוף הרכישות בשנה שעברה". 

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE