הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פוטין העניק אזרחות רוסית לאחד האנשים המבוקשים ביותר בארה"ב
אדוארד סנודן מתגורר במסוקבה מאז שנת 2013, לשם הוא ברח אחרי שהואשם בריגול כי חשף מסמכים מסווגים ביותר של הסוכנות לביטחון לאומי

אדוארד סנודן, שהדליף מסמכים רגישים מאוד של הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) בשנת 2013 - ומאז הוא אחד האנשים המבוקשים ביותר של ארצות הברית, קיבל אזרחות רוסית על ידי הנשיא ולדימיר פוטין.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

סנודן מתגורר במוסקבה מאז שנת 2013, אז ברח לבירת רוסיה כדי להימנע מאשמת ריגול. הוא קיבל מקלט זמני, אשר הוארך שוב ושוב - עד שקיבל תושבות קבע בשנת 2020.

כעת, הנשיא פוטין העניק לסנודן אזרחות רוסית מלאה. עם החדשות, סנודן צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אחרי שנים של פרידה מההורים שלנו, לאשתי ולי אין שום רצון להיפרד מהבנים שלנו. אחרי שנתיים של המתנה וכמעט עשר שנות גלות, קצת יציבות תעשה את ההבדל עבור המשפחה שלי. אני מתפלל לפרטיות עבורם - ועבור כולנו".

הוא הוסיף לפוסט תמונה שלו לצד אשתו, הבלוגרית לינדזי מילס, ושני בניהם. מילס, אגב, הגישה גם היא בקשה לאזרחות רוסית.

 

 

בנובמבר 2020 סנודן פנה לממשלת רוסיה וביקש לקבל דרכון רוסי. אז, הוא כתב: "לינדזי ואני נישאר אמריקאים, נגדל את בנינו עם כל הערכים של ארצות הברית שאנחנו אוהבים - כולל החופש לומר את הדעה שלנו. ואני מצפה ליום שבו אוכל לחזור לארה"ב, כדי שכל המשפחה תוכל להתאחד מחדש".

כזכור, בשנת 2013 סנודן נחשף כאשר הדליף מידע מהסוכנות לביטחון לאומי, לפיו היא אספה רישומי טלפון ממיליוני אמריקאים והתחברה לשרתים של תשע חברות אינטרנט גדולות כדי לפקח על תקשורת מקוונת. 

לאחר מכן, מנהל המודיעין הלאומי, ג'יימס קלפר, האשים את סנודן בגרימת "נזק עצום וכבד" למודיעין האמריקאי, בעוד הנשיא דאז ברק אובמה אמר שהוא ערער את היכולת של הממשלה "לשמור על ביטחונם של האנשים שלנו".

הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם, התייחס לחדשות וקישר אותן לגיוס של פוטין של 300,000 חיילי מילואים עבור המשך המלחמה באוקראינה. "עכשיו, כשאדוארד סנודן קיבל אזרחות רוסית מלאה, אני מצפה שהוא יהיה בשדה הקרב באוקראינה כדי להילחם עבור פוטין בכל יום".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE