הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה: כ-50 סגני שריף שוחררו מתפקידם - לאחר שנמצא כי אינם כשירים נפשית
מחלקת השריף של מחוז אלמדה מצאה כי 47 אנשי שירות התקבלו לעבודה על אף שלא צלחו את המבחן הפסיכולוגי, זאת בבדיקה שנערכה לאחר שסגן צעיר רצח זוג נשוי

47 סגני שריף של מחוז אלמדה בקליפורניה, שוחררו משירות פעיל בשטח בגלל שהם נכשלו בהערכות הפסיכולוגיות שלהם מאז שנת 2016 - ולמעשה מעולם לא היו צריכים להתקבל לעבודה. מדובר בכחמישה אחוזים מהכוח המונה 1,000 חברים. 

 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: AP)

 

השחרור ההמוני קרה בעקבות אירוע קשה מתחילת החודש בעיר דבלין שבמחוז, אז סגן דווין וויליאמס בן ה-24 טבח בזוג נשוי, לאחר שניהל רומן עם האישה. 

לאחר מכן, התברר כי וויליאמס נכשל במבחן הפסיכולוגי שלו ואף נכתב בהערכה הנפשית כי הוא "לא מתאים". ובכל זאת, הוא התקבל לעבודה בספטמבר 2021. 

בגלל התקרית החמורה, מחלקת השריף החלה לבדוק אילו אנשי שירות אחרים נכשלו בבדיקות, אך עדיין הועסקו. 

מכאן, נמצא כי אכן 47 סגנים היו בשירות פעיל למרות שקיבלו הערכה כי אינם כשירים להצטרף לכוח. מתוכם, 30 אנשי שירות עבדו בכלא סנטה ריטה, ו-17 הנותרים עבדו במקומות אחרים.

השריף גרגורי אהרן כתב לעשרות הסגנים: "המשרד פעל לפי מידע שסופק לפני מספר שנים על ידי ה'פוסט', לפיו אנחנו יכולים להעסיק מועמדים שקיבלו 'D', הערכה 'לא מתאים'. למרבה הצער, זה לא המקרה". 

"היועץ המשפטי שלנו הודיע למשרדנו שלא תהיה מורשה לשאת נשק חם ואינך יכול לבצע מעצרים, לתת דוחות תעבורה או לבצע כל תפקיד ששייך לקציני שלום", הוסיף השריף.

עם זאת, השריף לא מוותר על הסגנים שלו, והבטיח לקבוע לכל אחד מהם מבחן פסיכולוגי נוסף. "הכוונה שלנו היא לפתור את הנושא הזה מהר ככל האפשר. אנחנו גם מתכוונים שתחזרו למעמד מלא לאחר שתקבלו ממצא 'מתאים'".

וכך, 47 הסגנים ישמרו על השכר וההטבות וישובצו במשימות שאינן בתפקיד שדה.

דובר השריף, סגן ריי קלי, אמר: "אני יודע שאנשים הולכים להניח שכל השוטרים האלה רוצחים. אבל זה לא נכון. המבחן הזה מנסה לברר אם אתה מתאים פסיכולוגית לתפקיד, להתמודד עם כל הדברים הנוראים שאנחנו רואים. ובגיל 22, לפעמים אתה לא".

מועמדים לתפקיד מקבלים תוצאה 'לא מתאים' בגלל מגוון דגלים אדומים, כולל בעיות נפשיות, בעיות כלכליות, יותר מדי נישואים או גירושים, או בעיות סמים ואלכוהול - סיפר סגן בדימוס לרשת KTVU. הוא הוסיף כי בעבר, מועמדים שנכשלו בהערכה פשוט נדחו מלהיכנס לשורות הארגון, אבל הכללים רופפים יותר תחת השריף הנוכחי.

56% לא
44% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE