הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
משבר הפנטניל מחריף: הכמות שנתפסה השנה יכלה להרוג את כל תושבי ארה"ב
סוכני משמר הגבול הצליחו לשים את ידם על יותר מ-4,760 ק"ג של הסם הקטלני, שאחראי למספר בלתי נתפס של קורבנות. "מעולם לא ראיתי דבר כזה"

תזכיר שהופץ השבוע בקרב הרפובליקנים בסנאט, מפרט כיצד משבר הפנטניל בארצות הברית ממשיך להחריף, כאשר כמות תפיסות הסמים והמעצרים של מהגרים בלתי חוקיים שוברים שיאים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מחאת משפחות קורבנות משבר הסמים מול הקפיטול (צילום: Getty Images)

 

"מעולם לא ראיתי דבר כזה", אמר סוכן המכס והגבולות בדימוס והמועמד לקונגרס בטקסס, פרנק לופז ג'וניור, לרשת 'פוקס ניוז'. "המספרים, הארגון, התנועה. והממשל הפדרלי עושה עבודת מופת לשמור על זה".

בשנת 2021, סוכני CBP תפסו 10,500 פאונד, שזה יותר מ-4,760 ק"ג של הסם הקטלני. השנה, הכמות שנתפסה עומדת על 12,000 פאונד, כמעט 5,500 ק"ג. כאשר השנה עדיין לא הסתיימה והמספרים ממשיכים לעלות, בינתיים כבר מדובר בכמות הגדולה ביותר שנתפסה אי פעם במהלך שנה אחת בארצות הברית. 

ניתן להבין עד כמה המספרים האלה קטלניים, כאשר התזכיר מציין שהכמות הזו יכולה להרוג את כל אוכלוסיית ארצות הברית, ואף פי שמונה.

רבים מאמינים שיש קורלציה בין כמות הסמים למספר המפגשים בין סוכני הגבול למהגרים בלתי חוקיים. בחודש שעבר, נתפסו 200,000 חוצי גבול וקצת יותר מאלף ק"ג של פנטניל בגבול הדרומי. בכללי, מספר המהגרים שחצו בשנת הכספים הזו אל תוך ארצות הברית הוא כ-2 מיליון איש, מספר שיא, עם כ-8,000 מעברים ביום.

מזכירת העיתונות של הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר, אמרה בסוף חודש אוגוסט כי ממשל ביידן "ראה עלייה של 200 אחוזים בתפיסות הפנטניל, מה שאומר שאנחנו עושים את העבודה לתפוס את סוחרי הסמים".

 

(צילום: Shutterstock)

אבל לופז רואה את הדברים אחרת: "אין ספק שאני, לאחר שביליתי 30 שנה במשמר הגבול, רובן בגזרת דל ריו, מעולם לא ראיתי דבר כזה. לא רק מספר האנשים, אלא המנגנון, המבנה של הארגון שעושה הכל כדי להקל, לזרז, ביעילות מירבית, את מספר האנשים שנכנסים אל ארצנו". 

מנת יתר מתרופות המכילות פנטניל הייתה סיבת המוות העיקרית בקרב מבוגרים בני 18 עד 45 בין השנים 2020 ל-2021, כך על פי ניתוח נתונים של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) והארגון ללא מטרות רווח של משפחות נגד פנטניל (FAF).

כמו כן, בשנה שעברה תוחלת החיים בארצות הברית ירדה לשפל שלא נראה מאז 1996, כאשר עשרה אחוזים מהירידה הזו מיוחסת למנות יתר של סמים. 

על פי מנהל אכיפת הסמים (DEA), אנו נמצאים ב"מגפה חסרת תקדים של מנת יתר", אשר גובה ביום את חייהם של כ-275 אמריקאים. כך על פי הודעת הסוכנות מפברואר האחרון. 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE