הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הערכה: הוריקן איאן יעלה 120 מיליארד דולר
דוח חדש מראה כי הנזקים שנגרמו כתוצאה מהסופה העוצמתית וההפסדים הכלכליים השונים, יהפכו את ההוריקן לאחד מהאסונות היקרים בהיסטוריה האמריקאית

ההרס העצום שנגרם על ידי הוריקן איאן עלול לעלות עד 120 מיליארד דולר בנזקים ובהפסדים כלכליים. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פורט מאיירס (צילום: Getty Images)

 

מייסד ומנכ"ל AccuWeather, ד"ר ג'ואל נ. מאיירס, אמר כי הנזק הנרחב שנגרם מהוריקן איאן ו"נחשול הסערה מסכן החיים, הרוחות המזיקות והגשמים שגרמו להצפות", עלולים לעלות 100 ועד 120 מיליארד דולר בנזקים ובהפסדים כלכליים עבור פלורידה עצמה וכמה מדינות מסביב.

"איאן ייזכר כאחד מהסערות המזיקות והמשפיעות ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית, יחד עם הוריקן הארווי בשנת 2017, שגרמו לנזק כולל של 190 מיליארד דולר, ואירמה עם 80 מיליארד דולר, סנדי בשנת 2012 עם 210 מיליארד דולר, קתרינה משנת 2005 עם 320 מיליארד דולר", נמסר.

לפי הדוח, העלויות המשוערות כוללות נזקים למגורים ולנסכים מסחריים, כמו גם "עיכובים משמעותיים בטיסות" וסגירת בתי ספר, שדות תעופה ואטרקציות אחרות, כמו פארקי השעשועים ברחבי פלורידה שסגרו את שעריהם. 

ג'ונתן פורטר, מטאורולוג ראשי ב-Accuweather, אמר לאתר 'ניוזוויק' כי העלויות הכרוכות בנזק מהוריקן "תמיד קשורות לעוצמת הסופה, ולהשפעות שלה ולאחר מכן למקום שבו היא מכה". 

"המיקום הוא המפתח לכך", הסביר. "אם זה באזור יותר כפרי שהוא לא בנוי כל כך זה דבר אחד, לעומת אזור שבו יש הרבה אנשים, הרבה תשתיות, הרבה עסקים והרבה בתים. ולמרבה הצער, הפעם זה פגע באזור מאוכלס בכבדות - בנפוליס, פורט מאיירס, פורט שרלוט. בחלק מהמקומות האלה יש הרבה בניינים, הרבה עסקים ובתים, הרבה אנשים והרבה תשתיות".

הדוח ביסס את ההערכה שלו על פי "ניתוח המשלב שיטות עצמאיות להערכת כל ההשפעות הישירות והעקיפות של הסופה, כולל הפסדים מבטחים ובלתי מבוטחים, ומבוסס על מגוון מקורות, סטטיסטיקות וטכניקות ייחודיות", נמסר.

כמו כן, ההערכה מבוססת גם על נזק פוטנציאלי של הסופה במדינות אחרות, כולל ג'ורג'יה וקרוליינה הדרומית, לשם הסופה עושה את דרכה וכבר הביא לגשמים כבדים מאוד. 

 

 

42% לא
58% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE