הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סערה בקהילה היהודית: אוניברסיטה בקליפורניה מייצרת "אזור ללא יהודים"
מספר ארגוני סטודנטים במוסד האקדמי בברקלי הוציאו תקנון האוסר על השתתפותם של דוברים פרו-ישראליים. הדיקן מתעקש כי ההחלטה לא יושמה בפועל, אך אם כן "הם לא יזמינו אותי כי אני תומך בקיומה של ישראל"

הקהילה היהודית בארצות הברית סוערת לאחר הפרסום לפיו תשעה ארגוני סטודנטים בבית הספר למשפטים של אוניברסיטת קליפורניה בברקלי, החליטו לאסור את השתתפותם של דוברים פרו-ישראליים. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

ביום רביעי שעבר פורסם מאמר שכותרתו "ברקלי מפתחת אזורים ללא יהודים", אשר נכתב על ידי קן מרקוס, המייסד והנשיא של מרכז ברנדייס לזכויות אדם - ארגון משפטי שעמד בחזית מספר מאבקים במוסדות לימודים הקשורים לחוסר ההגנה על סטודנטים יהודים. "מהלך מפחיד ובלתי צפוי", כתב מרקוס. 

המאמר גרר ביקורות רבות בכלי התקשורת השונים, ואפילו הזמרת היהודית אמריקאית ברברה סטרייסנד, תומכת נלהבת של ישראל, צייצה למאות אלפי עוקביה ש"האנטי-ציוניות מדממת אל אנטישמיות רחבה".

 

 

ימים לאחר מכן, עיתון ה'דיילי ביסט' פרסם טיעון נגד של דיקן ביה"ס למשפטים, ארווין צ'מרינסקי, לפיו האוניברסיטה לא מחזיקה באזורים "חופיים מיהודים". הוא אמר כי פחות מ-10 מתוך 100 ארגוני הסטודנטים במוסד האקדמי אימצו את התקנון הזה - ובפועל אף אחד מהם לא פעל לפי ההחלטה.

הדיקן הדגיש כי באופן אישי הוא מתנגד למהלך של הארגונים הללו, ואמר כי מדובר בצעד "פוגעני". הוא הוסיף שאם התקנון ייושם, "לא ניתן יהיה להזמין אותי לדבר כי אני תומך בקיומה של מדינת ישראל, למרות שאני מגנה הרבה מהמדיניות שלה".

ההחלטה עצמה התקבלה עוד בחודש אוגוסט, אך התפוצצה רק בשבוע שעבר עם פרסום המאמר. בינתיים, הסמסטר האקדמי החל ללא תקריות נגד יהודים.

מנכ"ל המועצה ליחסי הקהילה היהודית בסן פרנסיסקו, טיילר גרגורי, אמר: "שתי המגמות הן נכונות: אנחנו צריכים לתת קרדיט להנהלה ולקבוצות היהודיות בקמפוס על שהפכו את ברקלי למקום ידידותי לסטודנטים יהודים וציוניים. יחד עם זאת, אנחנו צריכים להיות מודאגים, ובצדק, ולשים לב לטקטיקה החדשה הזו של מועדונים המנסים לאסור על קבוצות ציוניות בקמפוסים".

האוניברסיטה בברקלי היא בין המוסדות האקדמיים האמריקאיים אשר מפרסמים את המספר הגבוה ביותר של מאמרים בשיתוף מחברים ישראלים, ויש לו תוכנית לימודים גדולה בישראל, עם סגל אורח ישראלי. 

ועדיין, הקולות האנטישמים ממשיכים לגדול, ולא רק באונ' ברקלי. במוסד האקדמי של ניו ירק בניו פאלץ, פעילים גירשו שתי קורבנות תקיפה מינית מקבוצת ניצולים בגלל היותן ציוניות. באונ' אחרת בדרום קליפורניה, סגנית נשיא ממשלת הסטודנטית היהודים קיבלה איומים לפיהם "ידיחו את התחת הציוני שלה".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE